انتقاد اعضای شورای امنیت از گسترش حملات رژیم صهیونیستی به کرانه باختری
(last modified 1403-06-15T11:01:27+00:00 )
سنبله 15, 1403 15:31 Asia/Kabul

شورای امنیت سازمان ملل متحد در واکنش به ادامه جنایات رژیم صهیونیستی در غزه و کرانه باختری، تشکیل جلسه داد.

به گزارش رادیو دری، در این نشست شورای امنیت، عمار بن جامع سفیر و نماینده دائم الجزایر در سازمان ملل متحد گفت: ناتوانی شورای امنیت باعث مصونیت اسرائیل شده و هدف اصلی اسراییل از تعداد بالای کشتار، حجم زیاد ویرانی‌ها و شدت وحشیگری ها، محو کردن هویت فلسطینیان است.

گنگ شوانگ معاون نماینده دائم چین در سازمان ملل متحد هم در این جلسه گفت: با وجود درخواست‌ها و تلاش‌های مکرر بین المللی برای برقراری آتش بس در غزه، هیچ نشانه‌ای از کاهش کشتار‌ها و خشونت‌ها در غزه وجود ندارد و در عوض، این وضعیت به کرانه باختری هم سرایت کرده است!

نماینده چین تاکید کرد که جامعه بین الملل نباید اجازه دهد فاجعه انسانی غزه در کرانه باختری تکرار شود.

دیمیتری پولیانسکی معاون سفیر روسیه در سازمان ملل متحد نیز دراین جلسه رسیدگی به جنایت‌های مختلف رژیم صهیونیستی از جمله گور‌های دسته جمعی در غزه، حمله به کاروان‌های بشردوستانه و شکنجه فلسطینیان را در محاکم بین المللی خواستار شد.

پولیانسکی گفت: شورای امنیت برای توقف اسراییل ابزار‌های لازم را در اختیار دارد اما متاسفانه آمریکا همیشه مانع این کار می‌شود و مدام از اسراییل حمایت می کند که این شرایط هم به اسراییل انگیزه داده تا حملاتش را به کرانه باختری گسترش دهد.

همچنین رزماری دی کارلو معاون سیاسی دبیرکل سازمان ملل متحد در نشست شورای امنیت گفت: در حالی که همچنان تلاش‌های بی نتیجه ما بر پایان دادن به کشتار و ویرانی در غزه تمرکز دارد، شاهد وضعیتی هشدار دهنده در کرانه باختری اشغالی هستیم که نتیجه‌ حملات نظامی اسرائیل و حملات شهرک نشینان علیه فلسطینی‌ها است.

درخواست سازمان ملل متحد برای آتش بس فوری در غزه

کلیدواژه