وزارت امور خارجه آمریکا، توئیت تبریک به «اصغر فرهادی» را حذف کرد
(last modified 1395-12-10T04:13:22+00:00 )
حوت 10, 1395 08:43 Asia/Kabul
  • وزارت امور خارجه آمریکا، توئیت تبریک به «اصغر فرهادی» را حذف کرد

وزارت امور خارجه آمریکا، روز دوشنبه در ابتدا در پیامی در شبکه اجتماعی توئیتر، اعطای جایزه «اسکار» به اصغر فرهادی کارگردان سرشناس ایرانی را تبریک گفت اما سپس این پیام را حذف کرد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، اصغر فرهادی و عوامل فیلم فروشنده در اعتراض به فرمان ضد مهاجرتی «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا در مراسم اسکار که بامداد دوشنبه به وقت تهران در «لس آنجلس» آمریکا برگزار شد، شرکت نکردند و «انوشه انصاری» نخستین فضانورد زن ایرانی و «فیروز نادری» از مدیران پیشین ناسا به نمایندگی از آن ها در مراسم اسکار حضور یافتند.

اصغر فرهادی در بیانیه خود که توسط «انوشه انصاری» خوانده شد، «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا را به دلیل اعمال محدودیت‌های گسترده برای ورود اتباع کشور اسلامی به خاک آمریکا مورد انتقاد قرار داد و این اقدام را غیر انسانی توصیف کرد.

بیانیه فرهادی با تشویق گسترده حضار شرکت کننده در مراسم اسکار همراه شده بود.

رئیس‌جمهوری آمریکا، روز جمعه‌ 27 ژانویه فرمان اعمال محدودیت‌های گسترده برای ورود اتباع هفت کشور اسلامی  ایران، عراق، سودان، سومالی، لیبی، سوریه و یمن به خاک آمریکا را امضاء کرد.

این اقدام ترامپ واکنش و اعتراضات جهانی را در پی داشته و بسیاری از کشورهای جهان تصمیم رئیس جمهوری جدید آمریکا را تبعیض آمیز و خلاف قوانین بین المللی دانستند.

ترامپ گفته است به زودی فرمان اجرایی جدیدی علیه مهاجران صادر خواهد کرد.

 

کلیدواژه