حمایت اسرائیل، عربستان، انگلیس و ترکیه از حمله موشکی آمریکا به سوریه
(last modified 1396-01-18T13:32:17+00:00 )
حمل 18, 1396 18:02 Asia/Kabul
  •  حمایت اسرائیل، عربستان، انگلیس و ترکیه از حمله موشکی آمریکا به سوریه

پس از حمله موشکی آمریکا به پایگاه هوایی «الشعیرات» در حمص سوریه، حامیان تروریست‌ها از جمله انگلیس، عربستان، ترکیه و اسرائیل از این حمله حمایت کردند.

در پی حمله موشکی آمریکا به پایگاه هوایی «الشعیرات» سوریه، عربستان سعودی ضمن اعلام حمایت کامل از حملات آمریکا به اهداف نظامی در سوریه،‌ این حملات موشکی را به زعم خود تصمیمی شجاعانه از سوی «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا در واکنش به کاربرد سلاح شیمیایی در ادلب توصیف کرد.

«احمد رمضان» رئیس بخش رسانه‌ای ائتلاف به اصطلاح ملی مخالفان سوریه هم روز جمعه گفت: ائتلاف ملی مخالفان سوری از حمله موشکی آمریکا به سوریه حمایت می‌کند و از واشنگتن می‌خواهد توانمندی هوایی ارتش سوریه را از بین ببرد.

در همین حال؛ سخنگوی دفتر نخست وزیر انگلیس نیز مدعی شد: دولت انگلیس معتقد است که مداخله آمریکا در سوریه پاسخی مناسب به «حمله وحشیانه با سلاح شیمیایی» توسط دولت سوریه در ادلب است.

دولت سوریه هر گونه حمله شیمیایی در ادلب، شمال غرب این کشور را رد کرده است.   

«مالکوم ترنبول» نخست‌وزیر استرالیا هم ادعا کرد: حمله آمریکا به سوریه، پاسخی مناسب و متعادل بود.

همچنین «نعمان کورتولموش» معاون نخست وزیر ترکیه، حمله موشکی آمریکا به پایگاه هوایی ارتش سوریه در حمص را به زعم خود اقدامی مثبت خواند.

آمریکا بامداد جمعه به بهانه حمله شیمیایی مشکوک سه‌شنبه گذشته به استان ادلب، 59 فروند موشک «تاماهاک» از روی دو ناو جنگی «یواس‌اس راس» و «یواس‌اس پورتر» در دریای مدیترانه به سمت پایگاه هوایی الشعیرات در حمص شلیک کرد. 

به گفته «طلال البرازی» استاندار حمص سوریه،  حمله هوایی آمریکا به پایگاه هوایی «الشعیرات» در استان حمص، به درخواست ترکیه، عربستان سعودی، قطر و با هماهنگی کامل اسرائیل انجام شده است.  

کلیدواژه