عقرب 10, 1396 15:15 Asia/Kabul
  • دومین کنفرانس اتحادیه بین‌المللی علمای مقاومت در بیروت آغاز به‌کار کرد

رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) تاکید کرد اعلامیه شوم بالفور نمی‌تواند حقایق تاریخی و حق مردم فلسطین را در سرزمینشان تغییر دهد.

«اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس روز چهارشنبه در دومین همایش بین‌المللی اتحادیه جهانی علمای مقاومت در بیروت، به طور ویدیو کنفرانس گفت: این همایش نشان می‌دهد فلسطین همواره مسأله اساسی و محوری امت اسلامی خواهد بود و در صدر اهداف آزادگان امت‌اسلامی باقی می‌ماند.

هنیه تصریح کرد: عنوان این نشست بیروت «فلسطین از اعلامیه بالفور تا وعده الهی» نام دارد که مبارزات موجود در سرزمین فلسطین را معنا می‌کند و پیام روشنی برای مردم فلسطین است که با گذشت صد سال از اعلامیه شوم بالفور، مردم فلسطین شکست نخورده‌اند. 

«شیخ عبداللطیف الهمیم» نماینده عراق و رئیس سازمان اوقاف اهل سنت این کشور هم در دومین همایش بین‌المللی اتحادیه جهانی علمای مقاومت در بیروت تأکید کرد: قدس تنها یک شهر نیست، بلکه نمادی بزرگتر از یک شهر است؛ قدس نمادی در فضایی تاریخی است که بوی باروت و خون شهدا آن را احاطه کرده است.

«عطالله حنا» اسقف لبنانی که به نمایندگی از جامعه مسیحیت در دومین همایش بین‌المللی اتحادیه جهانی علمای مقاومت در بیروت حضور داشت نیز گفت: «حضور در این نشست به این معنا است که  فلسطین همچنان دغدغه اول امت عربی باقی خواهد ماند و روی این مساله اصرار داریم که فلسطین برای صاحبان اصلی آن یعنی فلسطینی‌ها باقی خواهد ماند نه استعمارگران.»

دومین همایش جهانی اتحادیه علمای مقاومت در لبنان، همزمان با صدمین سالگرد اعلامیه شوم بالفور با پیام حضرت آیت الله خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح روز چهارشنبه در بیروت آغاز به کار کرد و این همایش تا فردا (پنجشنبه) ادامه دارد.

دبیرخبر: سیفی 

کلیدواژه