تاکید وزیران کشور جهان عرب بر ضرورت همکاری همه کشورها برای مبارزه با تروریسم
(last modified 1396-12-17T06:48:31+00:00 )
حوت 17, 1396 11:18 Asia/Kabul
  • تاکید وزیران کشور جهان عرب بر ضرورت همکاری همه کشورها برای مبارزه با تروریسم

وزیران کشور جهان عرب در پایان سی و پنجمین اجلاس خود در الجزیره (پایتخت الجزایر)، بر ضرورت همکاری و هماهنگی همه کشورها برای مقابله با چالش ها و تهدیدهای پیش رو و از جمله تهدیدهای تروریستی تاکید کردند.

به گزارش ایرنا، در بیانیه پایانی سی و پنجمین اجلاس وزیران کشور جهان عرب همچنین بر ضرورت یکپارچه کردن تلاش های کشورهای عربی برای مقابله با چالش های پیش روی و از جمله چالش های مرتبط با امنیت فکری، فعالیت تندروها در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی تاکید شد.

وزیران کشور جهان عرب در این بیانیه همچنین تاکید کردند، برخی جنایتکاران در جرایمی مانند خشونت و تروریسم، خرید و فروش مواد مخدر و دیگر جنایت های سازماندهی شده فرامرزی از فناوری های جدید استفاده می کنند که این اقتضای هماهنگی بیشتر کشورها برای مقابله با آن و همچنین جلوگیری از آن دارد.

در این بیانیه تاکید شد؛ تروریسم خطری دائمی برای صلح و امنیت کشورها است، اعمال تروریست ها و عملیات جنایتکارانه شان به هیچ وجه قابل توجیه نیست و همه کشورهای باید برای جلوگیری از فعالیت های تروریستی، گسترش آن و همچنین خشکاندن منابع فکری و مالی آن تلاش کنند.

 سی و پنجمین اجلاس وزیران کشور جهان عرب روز چهارشنبه در سالن کنفرانس های بین المللی الجزیره (پایتخت الجزایر) آغاز به کار کرد.

وزیران کشور 20 کشور عربی به استثنای سوریه در این اجلاس شرکت کردند.

نشست مقدماتی این اجلاس روزهای دوشنبه و سه شنبه برگزار شده بود.

کلیدواژه