تاکید روسیه بر دروغین بودن گزارش های سازمان منع تسلیحات شیمیایی درباره سوریه
(last modified 1397-04-02T11:57:03+00:00 )
سرطان 02, 1397 16:27 Asia/Kabul
  •  تاکید روسیه بر دروغین بودن گزارش های سازمان منع تسلیحات شیمیایی درباره سوریه

وزارتخانه های دفاع و امور خارجه روسیه اعلام کردند، گزارش های سازمان منع تسلیحات شیمیایی درباره ادعای حمله شیمیایی در سوریه بر اساس منابع ساختگی و دروغین تهیه شده است.

به گزارش شبکه تلویزیونی روسیا الیوم،«ماریا زاخارووا»، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه در یک نشست خبری مشترک با وزارت دفاع این کشور از یافتن تجهیزات غربی در داخل انبارهای تروریست ها برای ساخت سلاح شیمیایی در سوریه خبر داد. 

«زاخارووا» با بیان اینکه تروریست ها از تجهیزاتی در دوما، جنوب سوریه استفاده کرده بودند که دست ساز و از نظر فناوری بسیار پیشرفته است، گفت منبع بخشی از این تجهیزات کشورهای اروپایی است.

در همین حال، «ایگور کریلوف»، فرمانده نیروهای پیشتیبانی در برابر مواد رادیو اکتیو و سلاح‌های شیمیایی و میکروبی ارتش روسیه تاکید کرد، کارشناسان سازمان منع تسلیحات شیمیایی برای جمع آوری اطلاعات حتی وارد مناطقی مانند دوما نشدند. 

«کریلوف» گفت، تلاش هایی انجام می شود تا سازمان منع تسلیحات شیمیایی از طریق کمیته تحقیق بین المللی به ابزاری سیاسی تبدیل شود؛ کمیته ای که بسیاری از واقعیت ها را نادیده می گیرد.

آمریکا در دو سال اخیر چند بار بدون ارائه مدرک، ارتش سوریه را متهم به استفاده از سلاح های شیمیایی کرده و به دنبال آن مواضع نیروهای سوری را هدف قرار داده است.

 

کلیدواژه