انتقاد شدید لاوروف از اعطای اختیارات بیشتر به سازمان منع تسلیحات شیمیایی
(last modified 1397-08-30T14:04:53+00:00 )
عقرب 30, 1397 18:34 Asia/Kabul
  • وزیر امور خارجه روسیه
    وزیر امور خارجه روسیه

وزیر امور خارجه روسیه در اظهاراتی با انتقاد شدید از اعطای اختیارات جدید به سازمان منع تسلیحات شیمیایی اعلام کرد، چنین اقدامی حمله به اصول بنیادین قوانین بین‌المللی است.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، "سرگئی لاوروف" وزیر امور خارجه روسیه گفت، افزودن  قدرت به سازمان منع تسلیحات شیمیایی، برخلاف قوانین  این سازمان و تصمیمات شورای امنیت سازمان ملل است.

"سرگئی لاوروف"  افزود، روسیه ضمن حمایت از تمامیت ارضی سوریه، در دستیابی این کشور به راه‌ حل سیاسی در تعدادی از بحران‌ها و درگیری‌ها نقش داشته است.

اعضای  سازمان منع تسلیحات شیمیایی، بدون توجه به هشدارهای روسیه، با ۹۹ رای موافق در مقابل ۲۷ رای مخالف، بودجه  سال آینده ۲۰۱۹ را تصویب کردند.

این بودجه به گونه‌ای است که توانایی‌های جدید و موردی کشورهای غربی را در اختیار سازمان منع سلاح‌ های شیمیایی قرار می‌دهد، اختیاراتی که روسیه با آن مخالف بوده است. 

آمریکا و اتحادیه اروپا، پشتیبان طرح افزایش اختیارات سازمان منع تسلیحات شیمیایی در راستای شناسایی عاملان حملات شیمیایی در سوریه هستند. 

گزارش نهادهای مستقل و سازمان ملل، نشان می دهد گروههای تروریستی با حمایت آمریکا  و دولت های غربی بارها حملات شیمیایی علیه مردم بی دفاع سوریه انجام داده اند. 

 

کلیدواژه