نیویورک تایمز: برخی تراکنش‌های ترامپ و دامادش مشکوک به پولشویی است
(last modified 1398-02-30T02:10:10+00:00 )
ثور 30, 1398 06:40 Asia/Kabul
  •  نیویورک تایمز: برخی تراکنش‌های ترامپ و دامادش مشکوک به پولشویی است

روزنامه نیویورک‌ تایمز اعلام کرد، برخی از تراکنش‌های مالی "دونالد ترامپ" رئیس‌ جمهور آمریکا و "جراد کوشنر" Jared Kushner مشاور و داماد وی مشکوک به پولشویی است.

روزنامه نیویورک تایمز روز یکشنبه گزارش داد، کارشناسان "دویچه بانک" Deutsche Bank آلمان در سال‌های 2016 و 2017 چندین تراکنش مشکوک از حساب‌های شرکت‌های وابسته به "دونالد ترامپ"ا و داماد او "جرد کوشنر" را شناسایی کرده‌اند و به مدیران این بانک گزارش کرده‌اند، اما مسئولان "دویچه بانک" گزارش‌ها را نادیده گرفته‌اند.

انتشار گزارش "نیویورک‌ تایمز" در حالی صورت می‌گیرد که نمایندگان کنگره آمریکا تحقیقاتی را برای روشن شدن عملکرد مالی شرکت‌های وابسته به ترامپ آغاز کرده‌اند و در این چارچوب از "دویچه بانک" خواسته‌اند گزارش عملکرد حساب‌های ترامپ را به کنگره تقدیم کند.

روزنامه نیویورک تایمز اخیرا  نیز در یک گزارش اعلام کرده بود  "ترامپ" دست‌کم  413 میلیون دلار (بر حسب ارزش پول فعلی) از ثروت پدرش را صاحب شده که بخش زیادی از این پول حاصل تخلف‌های مالیاتی در دهه 90 میلادی بوده‌ است.

بر اساس گزارش  نیویورک تایمز  ترامپ در دهه 90 با مشارکت در طرح‌های مالیاتی مشکوکی که برخی از آنها مصداق تخلف صریح از قانون بوده‌اند ثروتی را که از پدرش به وی رسیده افزایش داده است.  

اسناد نیویورک تایمز  نشان می‌دهند ترامپ به پدرش کمک کرده از کسورات مالیاتی قابل توجه برخوردار شود.

ترامپ در آن زمان روشی را به کار برده بود تا در اظهارنامه‌های مالیاتی ارزش املاک و مستغلات پدرش صدها میلیون دلار کمتر از آنچه واقعاً بوده نشان داده شود که این امر به نوبه خود باعث کاهش قابل توجه مالیات بر این دارایی‌ها هنگام انتقال آنها به ترامپ و خانواده‌اش شده است.

"ترامپ" پیشتر نیز به دلیل ادامه فعالیت تجاری در زمان ریاست‌جمهوری به نقض قوانین ضدفساد متهم شده بود.

 

کلیدواژه