تیر ۳۱, ۱۴۰۲ ۰۹:۰۹ Asia/Dushanbe
  • تاکید رئیس کمیسیون سیاست خارجی مجلس ایران بر اجماع سازی بین‌المللی برای مقابله با هتک حرمت به قرآن کریم

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ایران بر اجماع سازی نهادهای بین المللی  برای مقابله با هتک حرمت به ساحت مقدس قرآن کریم تاکید کرد.

به گزارش رادیو تاجیکی صدای خراسان،«وحید جلال‌زاده» درباره توهین دوباره به قرآن کریم در سوئد افزود: در روزهایی که مسلمانان ایران و جهان در حال عزاداری برای مظلوم عالم حضرت ابا عبدالله الحسین(ع)، امام سوم شیعیان جهان هستند، متاسفانه برای دومین بار در کشور سوئد به قرآن کریم هتک حرمت شد و همه آزادی خواهان عالم را دچار آزردگی کرد.

  • رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ایران افزود: حرکت شیطانی هتک حرمت به قرآن، نشان از ذات بیمار لیبرال دمکراسی غرب دارد که مفهوم آزادی در این نظام فکری به اسارت گرفته شده و آزادی در نظام شناختی غربی مظلوم واقع شده است.
  • جلال زاده خطرناکتر از مواضع شخصی که قرآن را سوزاند، سکوت دولت، پلیس کشور سوئد و غربی‌ها درباره این حرکت عنوان کرد و گفت: اهانت به ارزش‌های مسلمانان جهان، اهانت به انسانیت، به آزادی و اهانت به ادیان و ملت‌ها است.

فردی افراطی به نام «سلوان مومیکا» که 28 ژوئن در استکهلم به قرآن کریم در سوئد اهانت کرده بود، روز پنج‌شنبه (20 ژوئیه) نیز برای دومین بار، با کسب مجوز از پلیس این کشور، به قرآن کریم اهانت کرد که موجی از خشم و انزجار و واکنش‌ها نسبت به این اقدام ضد دولت سوئد در میان کشورهای اسلامی شکل گرفت.

کلیدواژه