تیر ۳۱, ۱۴۰۲ ۱۵:۴۸ Asia/Dushanbe
  • پیام رهبر انقلاب در پی جسارت به ساحت قرآن مجید در سوئد
    پیام رهبر انقلاب در پی جسارت به ساحت قرآن مجید در سوئد

 رهبر معظم انقلاب اسلامی جسارت به ساحت مقدس قرآن مجید در سوئد را حادثه‌ای تلخ و توطئه‌آمیز و خطر آفرین خواندند و تاکید کردند: اشد مجازات برای عامل این جنایت مورد اتفاق همه علمای اسلام است.

حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در پی جسارت به ساحت قرآن مجید در سوئد در پیامی افزودند: دولت سوئد باید عامل جنایت را به دستگاه‌های قضایی کشورهای اسلامی تحویل دهد.
در متن پیام رهبر انقلاب اسلامی آمده است: دولت سوئد باید بداند که با پشتیبانی از جنایتکار، در برابر دنیای اسلام آرایش جنگی گرفته و نفرت و دشمنی عموم ملت‌های مسلمان و بسیاری از دولت‌های آنان را به سوی خود جلب کرده است.
حضرت آیت الله خامنه ای فرمودند: وظیفه دولت سوئد آن است که عامل جنایت را به دستگاه‌های قضایی کشورهای اسلامی تحویل دهد.
رهبر معظم انقلاب اسلامی تاکید کردند: توطئه‌گران پشت صحنه نیز بدانند که حرمت و شوکت قرآن کریم روز به روز افزونتر و انوار هدایت آن درخشان‌تر خواهد شد، امثال این توطئه و عاملان آن، حقیرتر از آنند که بتوانند جلوگیر این درخشش روزافزون باشند.
پنجشنبه (۲۰ ژوئیه) برای دومین بار ظرف چند هفته اخیر «سلوان مومیکا» شهروند عراقی ـ سوئدی با حمایت پلیس سوئد اقدام به اهانت به قرآن کریم کرد؛ اقدامی هتاکانه که واکنش کشورهای مسلمان را به همراه داشت.


 کشورهای اسلامی ضمن محکوم کردن هتک حرمت با ساحت مقدس قرآن کریم ، سفیران و رئیسان نمایندگی‌های دیپلماتیک سوئد در این کشورها را احضار کردند. جمهوری اسلامی ایران نیز با احضار سفیر سوئد به وزارت امورخارجه اعلام کرد که با توجه به پایان ماموریت سفیر سوئد در تهران و به دستور رئیس جمهوری اسلامی ایران، تا زمانی که دولت سوئد اقدام موثری برای حفظ حرمت کتب آسمانی و قرآن مجید صورت ندهد و برخورد جدی با فرد یا جریانی که چنین اهانتی را برای دومین بار در سوئد تکرار کرده، نداشته باشد، سفیر جدید سوئد را که قرار بود طی روزهای آینده وارد ایران شود، نمی پذیرد.

کلیدواژه