سنبله 16, 1400 09:47 Asia/Kabul
  • گفت و گوی رئیس کمیته بین المللی صلیب سرخ با مقام های طالبان
    گفت و گوی رئیس کمیته بین المللی صلیب سرخ با مقام های طالبان

رئیس کمیته بین المللی صلیب سرخ که به افغانستان سفر کرده، می گوید: با رهبر طالبان در مورد گسترش کمک به افغان ها گفت وگو کرده است.

به گزارش رادیو دری، پیتر مائورر رئیس کمیته بین المللی صلیب سرخ در پیام توییتری نوشت: روز دوشنبه با شماری از مسئولان طالبان ازجمله ملا برادر دیدار کردم و در این دیدارها در مورد برنامه های کمیته صلیب سرخ برای گسترش فعالیت های نجات بخش در سراسر افغانستان صحبت کردیم.

رئیس کمیته بین المللی صلیب سرخ افزود: اقدامات بشردوستانه بی طرف و مستقل اساس کار ماست. کمیته بین المللی صلیب سرخ به مدت سی سال به مردم افغانستان خدمت کرده است و قرار نیست فعالیت های خود را در این کشور متوقف کند.

مائورر روز یکشنبه برای سفری سه روزه وارد افغانستان شد و قرار است از مراکز درمانی و توانبخشی مورد حمایت سازمان در افغانستان بازدید و با مقامات طالبان ملاقات کند.

به گفته کارشناسان، افغانستان در حال حاضر در شرایطی سختی بین گسترش ویروس کرونا و بحران سیاسی قرار گرفته است. در حال حاضر مردم افغانستان نگران نجات زندگی خود از شر «کووید۱۹» و گرسنگی هستند.

به گفته سازمان ها و نهادهای امدادرسان، بسیاری از افغان ها حتی پیش از به قدرت رسیدن شبه نظامیان طالبان در ماه گذشته (اوت) در پی خشکسالی شدید، به سختی می توانستند غذای خود و خانواده را تامین کنند، و اکنون با انزوای این کشور جنگ زده و اقتصاد از هم گسسته آن، شاید میلیون ها تن با گرسنگی روبه رو باشند.

 گزارش برنامه جهانی غذای سازمان ملل متحد می‌گوید، در حال حاضر حدود ۱۴ میلیون نفر معادل یک سوم از جمعیت افغانستان با بحران غذایی روبرو شده اند. گزارش ها همچنین نشان می‌دهد دست کم ۵۰ درصد از کودکان کمتر از ۵ سال نیز با سوء تغذیه روبرو شده اند.

ادامه فعالیت صلیب سرخ در افغانستان

کلیدواژه