عقرب 01, 1400 17:45 Asia/Kabul
  • دختران محروم از تحصیل افغانستان به آموزش های آن‌لاین روی آورده اند
    دختران محروم از تحصیل افغانستان به آموزش های آن‌لاین روی آورده اند

پس از آن که طالبان به دختران بالاتر از کلاس ششم اجازه مدرسه رفتن ندادند، شماری از دختران به دروس مخفی آن‌لاین روی آورده‌اند که این اقدام شان خاطرات دوره قبلی حکومت طالبان را زنده می‌کند.

به گزارش رادیو دری، از زمان به قدرت رسیدن طالبان موسسه خیریه  Learn Afghanistan یک مدرسه آنلاین مخفی در این کشور راه اندازی کرده است که  دختران بالای 12 سال را آموزش می دهد.

پشتنه درانی  سرپرست این اداره گفت: "ما به 100 دختر که آینده افغانستان خواهند بود، آموزش می دهیم و آنها با استفاده از تبلت دروس خود را ادامه می دهند."

 به گفته وی، تمام این  کلاس های آن لاین را معلمان زن اداره می کنند.

«لِرن افغانستان» برنامه آموزشی برای آموزش علوم ، فناوری ، مهندسی و ریاضیات را ایجاد کرده است. همچنین به دختران برنامه نویسی و توسعه وب سایت آموزش داده می شود.

جزئیات نحوه عملکرد این مدرسه آنلاین برای محافظت از کارکنان و دانش آموزان مخفی نگه داشته می شود.

این موسسه خیریه همچنین برنامه ای را برای حمایت از زنان باردار و مادران جوان برای دریافت مراقبت های پزشکی رایگان اجرا می کند.

محدودیت ادامه تحصیل برای دختران افغان در حالی است که ذبیح الله مجاهد سخنگوی طالبان به اشپیگل گفته است که این جنبش مخالف رفتن دختران به مدرسه نیست، اما آنها  باید یک محیط امن ایجاد و وسایل حمل و نقل مناسب را فراهم کنند.

 طالبان: مخالف تحصیل دختران نیستیم

کلیدواژه