قوس 18, 1400 09:18 Asia/Kabul
  • دیدار مقامات تاجیکستان و سازمان ملل، کمک به مردم افغانستان محور گفت‌وگو
    دیدار مقامات تاجیکستان و سازمان ملل، کمک به مردم افغانستان محور گفت‌وگو

معاون وزیر امور خارجه تاجیکستان و معاون هیات سازمان ملل متحد در امور افغانستان در دیدار با یکدیگر، ارائه کمک های فوری انساندوستانه به مردم افغانستان را خواستار شدند.

به گزارش رادیودری، «فرهاد سلیم» معاون وزیرامور خارجه تاجیکستان و  «میتا کنودسن» معاون هیات سازمان ملل متحد در امور افغانستان روز چهارشنبه  در دیدار با یکدیگر در شهر دوشنبه ( پایتخت تاجیکستان)، در مورد تحولات افغانستان، تاثیر آن بر منطقه و لزوم ارائه کمک فوری انساندوستانه به مردم این کشور بحث و تبادل نظر کردند.

دولت تاجیکستان،  26 نوامبر/5قوس 2/5 هزار تن آراد به مردم افغانستان کمک کرده است.

در این زمینه « دیوید بیسلی» David Beasley  مدیر اجرایی «برنامه جهانی غذا» هم  پس از سفر به افغانستان و مشاهده‌ وضعیت اسفناک و قحطی و گرسنگی مردم این کشور‏، در پیامی در توئیتر ازهمه کشور‌های جهان خواست به مردم گرسنه و بی پناه افغانستان کمک کنند.

با نزدیک شدن فصل زمستان دسترسی به غذا برای افغان‌ها، به ویژه آنهایی که در مناطق دور افتاده کوهستانی زندگی می‌کنند، دشوار شده است.

در حال حاضر هیچ سازمان یا دولت کمک کننده به این مناطق از افغانستان دسترسی ندارند، بنابراین تاجیکستان پیشنهاد انتقال چنین کمک‌هایی از طریق کشور خود ارائه داده است.

این در حالی است که کشورهای غربی از جمله آمریکا به بهانه های مختلف سرمایه ها و دارایی های افغانستان را بلوکه کردند.

نظامیان آمریکایی  پس از 20 سال اشغالگری و نابود کردن زیر ساخت های اقتصادی افغانستان در اواخر ماه اوت با خفت، سرافکندگی و شکست از این کشور خارج شدند.

گزارش میدانی از اوضاع معیشتی مردم افغانستان

درخواست پاکستان از جامعه بین الملل برای نجات اقتصاد افغانستان

کلیدواژه