شهید سردار سلیمانی طرحهای آمریکا و رژیم صهیونیستی را در منطقه خنثی کرد
(last modified 1400-10-12T10:21:31+00:00 )
جدی 12, 1400 14:51 Asia/Kabul
  • دبیر کل نهضت اسلامی افغانستان
    دبیر کل نهضت اسلامی افغانستان

دبیر کل نهضت اسلامی افغانستان ، شهید سردار سلیمانی را خنثی کننده ،طرحهای آمریکا و رژیم صهیونیستی در منطقه دانست .

به گزارش رادیو دری،« مولوی محمد مختار مفلح» دبیرکل حزب نهضت اسلامی افغانستان روز یکشنبه در  گفت وگو با خبرنگار ایرنا با اشاره به نقش شهید سردار سلیمانی در حمایت از ملت های مظلوم منطقه گفت: شهید سلیمانی در جهاد مسلمانان سوریه ، فلسطین ، عراق و دیگر  کشورها بر ضد اشغالگران و گروههای تروریستی از جمله داعش نقش مهمی ایفا کرده بود .

« مولوی محمدمختار مفلح» تصریح کرد، تجلیل از شهید سردار سلیمانی در واقع سهیم شدن در جهاد این شهید بزرگوار بر ضد  رژیم  صهیونیستی ،آمریکا و  گروههای تکفیری و تروریستی است.

این کارشناس سیاسی افغان خاطرنشان کرد،  گروههای  تکفیری با حمایت تعدادی از کشورها و  آمریکا در صدد بودند زمینه نفوذ امن رژیم  صهیونیستی در  منطقه را فراهم کنند که شهید سردار سلیمانی با هوشیاری در مقابل این  توطئه ایستاد.

« مولوی محمدمختار مفلح»  افزود، گروههای  تروریستی که دست پروده آمریکا و  رژیم صهیونیستی هستند درصدد بودند که طرحهای شوم خود را در جهان اسلام از طریق گروه تروریستی داعش پیاده کنند اما شهید سلیمانی یک تنه در  برابر توطئه های آنها در منطقه ایستاد و به همین  دلیل آمریکا ایشان را ترور کرد .

دبیرکل حزب نهضت اسلامی افغانستان اظهار داشت ، شهید سردار سلیمانی به اهداف خود  با خروج آمریکا از افغانستان و شکست گروههای تکفیری در  سوریه و عراق دست یافت و اکنون روح او در آرامش است.

سردار سپهبد «قاسم سلیمانی» فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و «ابومهدی المهندس» نائب‌رئیس بسیج مردمی عراق (الحشد الشعبی) به همراه 8 نفر دیگر، سوم ژانویه 2020 در حمله هوایی نیروهای متجاوز و تروریست آمریکایی نزدیک فرودگاه بغداد عراق، به شهادت رسیدند.این حمله به دستور "دونالد ترامپ"رئیس جمهور وقت آمریکا صورت گرفت.

شهید قاسم سلیمانی امروز در دنیا تبدیل به یک مکتب شده است

کلیدواژه