سرطان 05, 1402 14:28 Asia/Kabul
  • کارشناس افغان: از زمان روی کار آمدن طالبان توجه به موضوع فلسطین در افغانستان بیشتر شده است

کارشناس سیاسی-فرهنگی افغان گفت: از زمان روی کار آمدن طالبان در افغانستان توجه به موضوع فلسطین در این کشور بیشتر شده است.

داکتر علی واحدی در گفت و گو با برنامه انعکاس رادیو دری با اشاره به پیام ملا هبت الله رهبر طالبان به مناسبت عید سعید قربان که در بخشی از آن به موضوع فلسطین اشاره کرده و با حمایت از مردم مظلوم فلسطین جنایات رژیم صهیونیستی را محکوم کرده، اظهار داشت: در زمان حکومت های دست نشانده گذشته در افغانستان دولتمردان این کشور نامی از فلسطین نمی بردند و جرات نمی کردند جنایات رژیم اسرائیل را محکوم کنند، در زمان حکومت های شاهی هم جو خاصی حاکم بود و کسانی که به حمایت از فلسطین می پرداختند دستگیر شده و به زندان فرستاده می شدند.

وی افزود: با شکست و خروج امریکا از افغانستان و روی کار آمدن حکومت جدید در این کشور توجه به موضوع فلسطین بیشتر شده چنانکه در روز جهانی قدس نماد قدس شریف در یکی از میدان های شهر کابل رونمایی شد و بارها سرپرستی وزارت خارجه حکومت طالبان جنایات رژیم صهیونیستی را به شدت محکوم و از ملت فلسطین حمایت کرده است. اکنون هم رهبر طالبان با دفاع از ملت فلسطین جنایات صهیونیست ها علیه مردم مظلوم فلسطین را محکوم کرده است.

به گفته واحدی حکومت فعلی در افغانستان درد فلسطینی ها را درد خود می داند و برای حمایت از مردم مظلوم فلسطین و محکوم کردن جنایات رژیم صهیونیستی احساس تکلیف می کند.

این کارشناس افغان در مورد تاکید ملا هبت الله رهبر طالبان بر وحدت و یکپارچگی در افغانستان هم گفت: دشمنان اسلام به دنبال تفرقه افکنی در میان مسلمانان، ضربه زدن به آنان و تهدید آرامش و استقلال مسلمانان از این طریق هستند و تنها راهی که مسلمانان می توانند حاکمیت و استقلال خود را حفظ و توطئه های دشمنان اسلام را خنثی کنند، وحدت است.

وی اضافه کرد: امریکا و دیگر کشورهای غربی برای اینکه انتقام شکست خود را در افغانستان بگیرند درپی ایجاد تفرقه میان مردم این کشور و دیگر مسلمانان هستند بنابراین توصیه می شود که مردم به وحدت و یکپارچگی خود توجه کنند.

 

کلیدواژه