سرطان 21, 1402 09:17 Asia/Kabul

کارشناسان اقتصادی در افغانستان افتتاح خط آهن هرات – خواف را برای حمل و نقل کالا به نفع آینده بهتر اقتصادی کشور می‌دانند.

به گزارش فیض احمد محمدی خبرنگار رادیو دری سید جلال قادری، آگاه مسایل اقتصادی در هرات  می گوید:حمل و نقل کالاهای تجاری میان افغانستان و ایران با استفاده از خط آهن هرات – خواف یک نیاز است که شروع آن به نفع اقتصاد کشور و انتقال ارزان کالاها به کشورهای دیگر می باشد.

وی اضافه کرد که خط آهن هرات – خواف در واقع وصل کننده افغانستان به اروپا است و می‌تواند به توسعه و خودکفایی افغانستان منجر شود.

او چشم‌انداز آغاز این‌گونه پروژه‌ها را برای افغانستان درحال توسعه مهم و حیاتی خواند.

این آگاه مسایل اقتصادی با بیان اینکه راه‌ آهن خواف-هرات که از پروژه‌های مهم اقتصادی که از محل کمک‌های بلاعوض جمهوری اسلامی ایران در غرب افغانستان اجرایی شده است می تواند تحولات با ارزشی را در بخش بازرگانی و نقل و انتقالات بوجود آورد اظهار داشت: وصل شدن افغانستان از طریق راه آهن به جمهوری اسلامی ایران و جهان یکی از آرزوهای دیرینه مردم این کشور بود که در حال براورده شدن است.

پس از روی کار آمدن حکومت طالبان  در افغانستان ایستگاه روزنک در ولسوالی غوریان ولایت هرات مورد دستبرد قرار گرفت و برخی مسیرها در قطعه سوم این راه آهن آسیب دید.

با این حال در دو سال گذشته این مشکلات برطرف شده و روند انتقال کالا از این مسیر به صورت رسمی بین دو کشور افتتاح شد.

 

خط آهن خواف-هرات به بهره‌برداری رسید

کلیدواژه