طالبان باز هم برای میانجیگری بین اسلام‌آباد و تحریک طالبان پاکستان داوطلب شد
(last modified 1403-05-28T12:44:23+00:00 )
اسد 28, 1403 17:14 Asia/Kabul
  • طالبان باز هم برای میانجیگری بین اسلام‌آباد و تحریک طالبان پاکستان داوطلب شد
    طالبان باز هم برای میانجیگری بین اسلام‌آباد و تحریک طالبان پاکستان داوطلب شد

سخنگوی طالبان با تاکید بر تمایل حکومت سرپرست افغانستان برای برقراری روابط خوب با پاکستان اعلام کرد: اگر اسلام آباد بخواهد، دولت کابل آماده است تا میان پاکستان و تی.تی.پی میانجی‌گری کند.

به گزارش رادیو دری؛ ذبیح‌الله مجاهد افزود: تحریک طالبان پاکستان (تی.تی.پی) مساله داخلی پاکستان است ، اما در صورت تمایل اسلام آباد، کابل حاضر است میان این گروه با دولت پاکستان میانجی‌گری کند.

 او اظهار کرد: اگر پاکستان نسبت به تی.تی.پی نگرانی دارد، باید آن را با افغانستان در میان بگذارد و طرح اتهامات از طریق رسانه‌ها باعث افزایش بی‌اعتمادی می‌شود.

سخنگوی طالبان تاکید کرد: ما مایل هستیم با پاکستان، کشور همسایه‌ای که با آن زبان، مذهب و روابط فرهنگی گسترده و مشترکی داریم، روابط خوبی داشته باشیم.

پیش‌ از این، «احمد شکیب» سفیر حکومت طالبان در پاکستان گفته بود: میانجی‌گری حکومت افغانستان بین دولت اسلام‌آباد و گروه تحریک طالبان پاکستان به معنای پناه دادن به این گروه در خاک افغانستان نیست.

طالبان پیش از این نیز برای وساطت بین تحریک طالبان پاکستانی و دولت این کشور اعلام آمادگی کرده و حتی یکبار به عنوان میانجی در مذاکرات دو طرف شرکت کرده بود، که به آتش بس موقت دوجانبه منتهی شد.

مقام‌های پاکستانی همواره کابل را به حمایت از تحریک طالبان پاکستان متهم کرده‌اند، اتهامی که بارها از سوی طالبان رد شده است.

اعلام آمادگی طالبان افغانستان برای میانجیگری بین پاکستان و گروه تحریک طالبان

تمدید آتش‌بس بین طالبان پاکستان و دولت اسلام آباد با میانجیگری طالبان افغان

کلیدواژه