ادعای رسانه‌های پاکستانی: رهبران تی تی پی در افغانستان با مجوز دولتی تردد می‌کنند
(last modified 1403-06-11T15:06:53+00:00 )
سنبله 11, 1403 19:36 Asia/Kabul
  • ادعای رسانه‌های پاکستانی: رهبران تی تی پی در افغانستان با مجوز دولتی تردد می‌کنند
    ادعای رسانه‌های پاکستانی: رهبران تی تی پی در افغانستان با مجوز دولتی تردد می‌کنند

در حالی که حکومت طالبان بارها حمایت از گروه تحریک طالبان پاکستان را رد کرده، یک رسانه پاکستانی مدعی شده است که دو نفر از سرکردگان تی.تی.پی در افغانستان برای اقامت، حمل خودرو و سلاح، مجوز دولتی گرفته اند.

به گزارش رادیو دری به نقل از ایرنا؛ وب سایت شبکه خبری اکسپرس پاکستان امروز به نقل از منابع امنیتی نوشته است که تازه‌ترین اسناد دستگاه‌های امنیتی نشان می دهد که «نور ولی محسود» و «مفتی مزاحم محسود» از سرکردگان اصلی تی تی پی، برای اقامت، حمل سلاح و خودرو در افغانستان، مجوز دولتی دریافت کرده اند.

در این گزارش ادعا شده است که طالبان افغانستان، تردد اعضای طالبان پاکستانی را تسهیل کرده و این مغایر با اظهارات مقامات حکومت طالبان از جمله فرمانده ارتش این کشور است.

در ادامه این گزارش آمده است: پاکستان بارها اسناد دقیق و انکار ناپذیری درباره حضور سرکردگان طالبان پاکستانی در افغانستان را به دولت کابل ارائه کرده است، اما از جانب مقامات افغانستان هیچ اقدام یا برخوردی علیه عناصر ضد پاکستانی مشاهده نشده است.

در همین حال، وب سایت جیو نیوز پاکستان به نقل از کارشناسان امنیتی این کشور نوشته است که جنگجویان طالبان پاکستانی از پشتیبانی های نظامی در افغانستان برخوردارند و به طور مستقیم در حملات به مواضع نیروهای پاکستانی ست دارند.

پاکستان مدت هاست همسایه غربی خود افغانستان را به کم کاری در مبارزه با تروریسم و گروه تحریک طالبان پاکستان متهم کرده است.

این در حالی است که حکومت سرپرست طالبان همواره با نادرست خواندن اتهامات طرف پاکستانی، از اسلام‌آباد خواسته است تا به جای متهم کردن همسایگان، راهکار مشکلات خود را در داخل جستجو کند.

طالبان: ما به تحریک طالبان پاکستان جای نداده‌ایم

طالبان باز هم برای میانجیگری بین اسلام‌آباد و تحریک طالبان پاکستان داوطلب شد

وزیر داخله پاکستان: طالبان «نور ولی محسود» را به اسلام آباد تحویل دهد

کلیدواژه