حوت 23, 1399 11:44 Asia/Kabul
  • رئیس مجلس شورای اسلامی ایران: انقلاب اسلامی ایران با قدرت به پیش می‌رود
    رئیس مجلس شورای اسلامی ایران: انقلاب اسلامی ایران با قدرت به پیش می‌رود

رئیس مجلس شورای اسلامی ایران، با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران با همه سختی‌ها با قدرت به پیش می‌رود، تاکید کرد: هرزمان موفقیتی به وجود آمد، به دلیل تکیه به مبانی اعتقادی و آرمانی بود.

به گزارش رادیو دری، محمدباقر قالیباف  رئیس مجلس شورای اسلامی ایران،  امروز شنبه  در همایش یکصدمین سالگرد شهادت شیخ محمد خیابانی در تالار وحدت دانشگاه تبریز استان آذربایجان شرقی ایران  گفت: شیخ محمد خیابانی یکی از اسوه‌های این مرز و بوم است.

قالیباف با بیان اینکه همه ایرانیان به آذربایجان غیور افتخار می‌کنیم، افزود: مبارزه و ایستادگی در تاریخ این سرزمین برجسته است و این سرزمین با مجاهدت شخصیت‌ها گره خورده است.

رئیس مجلس شورای اسلامی ایران همچنین گفت: مردم آذربایجان به گونه‌ای تاریخ سازی کرده‌اند که مردم ایران همگی به آنها افتخار می‌کنند.

قالیباف افزود  در دوران دفاع مقدس خون جوانان آذربایجانی از جنوبی ترین نقطه ایران تا کوه‌های سر به فلک‌کشیده شمال غرب به خاک ریخته است.

رئیس مجلس شورای اسلامی ایران، همچنین گفت :  وظیفه داریم با همین باورهای انقلابی کشور را پیش ببریم. 

همایش بزرگداشت یکصدمین سالگرد شهادت شیخ محمد خیابانی، امروز در تالار وحدت دانشگاه تبریز آغاز شد.

شهید شیخ محمد خیابانی، مبارز و مجاهد مشروطه خواه در سال ۱۲۵۹ هجری شمسی در خامنه از توابع شهرستان شبستر به دنیا آمد.

شیخ محمد خیابانی، در سال ۱۲۸۸ به علت برخورداری از سابقه درخشان، به عنوان نماینده مردم تبریز برای مجلس دوّم انتخاب شد و بعد از انتخابات به تهران رفت و در دفاع از آزادی و حقوق ملت سرآمد همگان بود

شیخ محمد خیابانی در بیست و دوم سنبله سال ۱۲۹۹ هجری شمسی، به شهادت رسید. 

کلیدواژه