جوزا 03, 1400 16:23 Asia/Kabul
  • بیانیه دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی ایران درباره تمدید یک ماهه تفاهم ایران و آژانس
    بیانیه دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی ایران درباره تمدید یک ماهه تفاهم ایران و آژانس

دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی ایران تمدید یک ماهه تفاهم ایران و آژانس را در راستای ارائه فرصت لازم برای پیشرفت و به نتیجه رسیدن مذاکرات وین اعلام کرد.

به گزارش رادیو دری به نقل از خبرگزاری فارس، دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی ایران روز دوشنبه در خصوص پایان موعد بیانیه مشترک ایران با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در خصوص توقف اجرای داوطلبانه پروتکل الحاقی با اشاره به اینکه امروز (سوم خردادماه /جوزا ۱۴۰۰ شمسی) فرصت سه ماهه در خصوص نگهداری داده‌های دوربین‌های نظارتی نصب شده در تاسیسات هسته‌ای ایران به پایان می رسد؛اعلام کرد: شورای عالی امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران با تاکید بر تداوم توقف اجرای داوطلبانه پروتکل الحاقی از سوی ایران بر اساس قانون «اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها و صیانت از منافع ملت ایران»  تصمیم گرفت؛ با توجه به در جریان بودن مذاکرات فنی پیرامون حل و فصل موضوعات پادمانی بین ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی که به موازات مذاکرات وین در جریان است، حفظ داده‌های دوربین های نظارتی را به مدت یک ماه از تاریخ سوم خردادماه/جوزا ۱۴۰۰ ادامه دهد.

دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی ایران این اقدام را در راستای ارائه فرصت لازم برای پیشرفت و به نتیجه رسیدن مذاکرات وین اعلام کرد.

جمهوری اسلامی ایران، 23 فوریه 2021  میلادی/5 حوت 1399،  در راستای اجرای ماده ششم قانون «اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها و صیانت از منافع ملت ایران» که در مجلس شورای اسلامی ایران تصویب شده بود نظارت‌های فراپادمانی و اجرای داوطلبانه پروتکل الحاقی را متوقف کرد.

ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی پیش از توقف اجرای داوطلبانه پروتکل الحاقی توافق کردند که اطلاعات دوربین‌های نصب شده در هشت تاسیسات یا ساختمان برای سه ماه نگهداری شود و در صورتی که توافقی بین ایران و طرف‌های برجامی حاصل نشد اطلاعات دوربین‌ها پاک شود.

کلیدواژه