جوزا 07, 1400 11:19 Asia/Kabul
  • مقابله با موادمخدر، مستلزم عزم جدی تمام کشور‌ها و مجامع جهانی است
    مقابله با موادمخدر، مستلزم عزم جدی تمام کشور‌ها و مجامع جهانی است

دبیرکل ستاد مبارزه با موادمخدر ایران بر عزم و اراده جدی تمام کشور‌ها و مجامع جهانی در راستای مقابله با قاچاق مواد مخدر تاکید کرد.

به گزارش رادیو دری؛ «اسکندر مومنی» دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر ایران در نشست با سفیران و نمایندگان سیاسی مستقر در تهران که در زمینه ارتقاء همکاری‌های بین‌المللی در مبارزه با مسئله جهانی مواد مخدر برگزار شد، با اشاره به بیش از سه دهه مبارزه مداوم و خستگی‌ ناپذیر ایران با شبکه‌های قاچاق موادمخدر افزود: ایران برنامه‌های فراگیر و جامعی را به منظور مقابله هوشمند با مافیای بین‌المللی و باند‌های منطقه، مهار و کنترل ورود و ترانزیت و توزیع مواد افیونی، در دستور کار دارد.

مومنی با اشاره به اینکه در سال گذشته میلادی۱۱۵۰ تن انواع مواد مخدر در ایران کشف شد که  به مدت مشابه سال قبل حدود ۴۱ درصد رشد را نشان می‌دهد، گفت: این موفقیت، با شهادت حدود ده نفر در جبهه جهانی مبارزه با ترانزیت موادمخدر حاصل شده است.

دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر ایران با یادآوری اینکه بیش از ۲۲ سال از همکاری مشترک ایران با سازمان ملل متحد در عرصه مبارزه با مواد مخدر میگذرد، گفت: ایران مشارکت فعالی در برنامه‌های هیئت بین‌المللی کنترل موادمخدر از جمله مکانیسم‌های کنترلی موجود به منظور تامین دارو‌های مخدر مورد نیاز کشور و جلوگیری از انحراف پیش ساز‌های مواد مخدر داشته است.

کلیدواژه