عقرب 18, 1400 14:35 Asia/Kabul
  • دعوت رئیس قوه قضائیه ایران از دستگاه‌های قضایی کشور‌ها برای دفاع از حقوق بشر
    دعوت رئیس قوه قضائیه ایران از دستگاه‌های قضایی کشور‌ها برای دفاع از حقوق بشر

رئیس قوه قضائیه جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد : دستگاه قضایی برای همکاری با دستگاه‌های قضایی کشور‌های جهان در جهت مبارزه با همه مصادیق ظلم و تعدی به حقوق بشر آماده است.

به گزارش رادیو دری، " غلامحسین محسنی اژه ای " رئیس قوه قضائیه  امروز سه‌شنبه  در جمع سفرای بیش از ۶۵ کشور جهان و همچنین روسای سازمان‌های بین‌المللی مقیم تهران گفت :  انسان‌ ها و سردمداران رژیم‌های سیاسی‌ که از مسیر صلح‌ طلبی و عدالت‌خواهی خارج شده‌ اند نمی‌توانند منادی دفاع از حقوق بشر و پیام‌ آور صلح و آزادی باشند.

محسنی اژه‌ای افزود: اکنون در عصر و دنیایی به سر می‌بریم که برخی رژیم‌های خودکامه و تروریستی به بهانه‌های واهی قریب به دو دهه کشوری دیگر را اشغال می‌کنند و به کشتار و آواره‌ کردن و تحقیر مردم آن کشور و انهدام زیرساخت‌های آن می‌پردازند. 

رئیس قوه قضائیه همچنین گفت :  برخی رژیم‌های مستکبر و مرتجع دیگر با تجاوز به سایر کشور‌ها مردمان آن‌ها را به خاک و خون می‌کشند و حتی از انداختن بمب در مجالس عروسی و عزای آن‌ها نیز اجتناب نمی‌کنند و شنیع‌ترین جنایات را مرتکب می‌شوند.

محسنی اژه‌ای خاطرنشان کرد : دستگاه قضایی جمهوری اسلامی ایران در حال حاضر با برخی  کشور‌ها در زمینه‌های مختلف از جمله استرداد مجرمان موافقتنامه‌های قضایی منعقد کرده است و این آمادگی را دارد این موافقتنامه‌ها را با سایر کشور‌ها نیز منعقد کند. 

 

کلیدواژه