میزان 08, 1401 16:15 Asia/Kabul
  • ایران بیانیه‌ غربی‌ها درباره حمله به مقر تروریست‌ها در کردستان عراق را محکوم کرد
    ایران بیانیه‌ غربی‌ها درباره حمله به مقر تروریست‌ها در کردستان عراق را محکوم کرد

سخنگوی وزارت امورخارجه ایران بیانیه‌ کشورهای غربی‌ درباره حمله نیروهای مسلح ایران به مقر تروریست‌ها در منطقه کردستان عراق را محکوم کرد.

به گزارش رادیو دری به نقل از اداره کل اطلاع رسانی و امورسخنگویی وزارت امورخارجه، «ناصر کنعانی چافی» سخنگوی وزارت امورخارجه ایران روز جمعه با بیان اینکه ایران حق خود را برای دفاع از امنیت ملی در برابر اقدامات تجاوز کارانه از مبدأ هر قلمرویی محفوظ می‌دارد و قاطعانه با هرگونه اقدام تروریستی مقابله می‌کند، بیانیه‌ها و مواضع صادره برخی کشورها از جمله آلمان و آمریکا درباره حمله نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران به مقر گروهک‌های تروریستی که از منطقه  کردستان عراق، عملیات تروریستی در خاک جمهوری اسلامی ایران انجام داده و به اغتشاشات داخلی در ایران دامن می‌زنند، را مردود خواند.

سخنگوی وزارت امورخارجه ایران افزود: جمهوری اسلامی ایران بارها از مقامات دولت مرکزی عراق و همچنین مسؤولان منطقه کردستان عراق خواسته است تا با اعمال حاکمیت سرزمینی و برخورد حداکثری، مانع از فعالیت عناصر و گروه‌های تجزیه طلب و تروریست که ضد جمهوری اسلامی ایران فعالیت می‌کنند، شوند.

کنعانی چافی تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران در مقاطع مختلف چه در قالب یادداشت رسمی و چه ملاقات‌های متعدد در تهران، بغداد و اربیل، اعتراض شدید خود نسبت به میزبانی و تحرکات گروه‌های تروریستی ضد ایرانی از مبدأ خاک عراق در منطقه کردستان عراق را اعلام کرده و بی گمان نمی‌تواند بپذیرد که از مجاورت مرزهای خود مورد تهدید واقع شود.

سخنگوی وزارت امورخارجه ایران تاکید کرد: همانطور که قبلا هم هشدار داده شده، جمهوری اسلامی ایران بر اساس قواعد حقوق بین‌الملل و مفاد منشور ملل متحد، حق خود برای دفاع از امنیت ملی در برابر اقدامات تجاوز کارانه از مبدأ هر قلمرویی را محفوظ می‌دارد و قاطعانه با هرگونه اقدامات تروریستی مقابله می‌کند. 

قرارگاه حمزه سیدالشهداء نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی روز چهارشنبه با موشک‌های نقطه زن و پهپاد‌های انهدامی مقر‌های تروریست‌های تجزیه طلب را هدف قرار داد.

روابط عمومی نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با صدور اطلاعیه‌ای  تاکید کرد: عملیات تا دفع موثر تهدید و برچیده شدن مقرهای گروهک‌های تروریستی با قاطعیت ادامه خواهد داشت.

عملیات موشکی و پهپادی سپاه ضد تروریست‌ها در منطقه کردستان عراق

کلیدواژه