عقرب 10, 1401 09:13 Asia/Kabul
  • ایروانی: تلاش آمریکا برای تشکیل جلسه غیررسمی درباره ایران، رویه‌ای خطرناک است
    ایروانی: تلاش آمریکا برای تشکیل جلسه غیررسمی درباره ایران، رویه‌ای خطرناک است

سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد، تلاش آمریکا برای برگزاری جلسه غیررسمی در مورد شرایط داخلی ایران را رویه ای خطرناک و غیرسازنده دانست.

به گزارش رادیو دری، امیر سعید ایروانی سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران نزد سازمان ملل متحد در نیویورک در نامه ای به تمام سفرا و نمایندگان دائم کشورهای عضو و ناظر این سازمان با اشاره به درخواست برگزاری نشست غیررسمی (آریا فرمولا) از سوی آمریکا تحت عنوان «اعتراضات جاری در ایران» گفت: تلاش آمریکا برای برگزاری جلسه غیررسمی در مورد شرایط داخلی ایران، رویه ای خطرناک و غیر سازنده است.

ایروانی تصریح کرد، در شرایطی  که دهها سال زنان ایرانی از تحریم‌های غیرانسانی آمریکا صدمه دیده اند، این کشور صلاحیت حقوقی، اخلاقی و سیاسی برای برگزاری جلسه در مورد شرایط داخلی ایران را ندارد.

سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل تاکید کرد، آمریکا با به راه انداختن جنگ روانی و عملیات فریب ادعا دارد که این جلسه هدفش حمایت از حقوق زنان ایران است اما این امر  کاملا ناشی از نفاق آمریکا بوده و سوء استفاده از مفهوم ارزشمند حقوق بشر محسوب می شود.

ایروانی خاطرنشان کرد، حق آزادی بیان و تجمع مسالمت آمیز توسط قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران به رسمیت شناخته شده و دولت جمهوری اسلامی ایران همواره بر بهره مندی از این حق توسط  مردم تاکید کرده و نمونه بارز این امر برگزاری تجمعات مسالمت آمیز در سراسر ایران است.

سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل از اعضای این سازمان خواست تا از هر اقدامی که به برگزاری این جلسه و ایجاد رویه خطرناک کمک می‌کند، خودداری کنند.

تحریم های جدید آمریکا علیه ایران به بهانه اغتشاشات اخیر

حمایت کنگره آمریکا از اغتشاشات اخیر در ایران

کلیدواژه