دلو 21, 1401 15:21 Asia/Kabul
  • خطیب نماز جمعه تهران: به فضل خداوند همه توطئه‌های آمریکا ضد ایران خنثی شد
    خطیب نماز جمعه تهران: به فضل خداوند همه توطئه‌های آمریکا ضد ایران خنثی شد

خطیب نماز جمعه تهران گفت: آمریکا پژوهشکده‌هایی را برای توطئه در ایران بسیج کرد اما به فضل خداوند همه این توطئه‌ها در سالهای پس از پیروزی انقلاب اسلامی خنثی شد.

به گزارش رادیو دری، آیت‌الله «سید احمد خاتمی» در خطبه‌های نماز جمعه تهران با یادآوری ایام چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی افزود: سقوط حکومت 57 ساله پهلوی  چیزی جز اراده قدرت خداوند نبود؛ رژیمی سقوط کرد که آزادی‌ستیزی و  دین‌ستیزی در دستور کارش بود.
خطیب نماز جمعه تهران افزود: استکبار در سالهای پس از پیروزی انقلاب اسلامی به جنگ ملت ایران آمد، اما همه توطئه‌شان در چهل و چهار سال گذشته خنثی شد.
آیت‌الله خاتمی همچنین حضور حماسی مردم ایران در راهپیمایی سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را عمل صالح دانست و برگزاری راهپیمایی فردا را نماد بصیرت ملت ایران دانست.
فردا (شنبه) ۲۲ بهمن ۱۴۰۱ مصادف با ۱۱ فوریه ۲۰۲۳ چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران است.
انقلاب اسلامی ایران ۱۱ فوریه ۱۹۷۹ (۲۲ بهمن ۱۳۵۷) به رهبری حضرت امام خمینی (ره) بنیانگذار کبیر جمهوری اسلامی ایران به پیروزی رسید.
آیت‌الله خاتمی در بخش دیگری از سخنانش به زلزله اخیر در شهرستان خوی، استان آذربایجان غربی، شمال غرب ایران، اشاره  و ابراز امیدواری کرد مسئولان همچنان در صحنه حاضر باشند و خدمات را برای آسیب دیدگان مهیا کنند.
خطیب نماز جمعه تهران همچنین وقوع زلزله مهیب در دوکشور سوریه و ترکیه را به زلزله‌زدگان و خانواده های جان باختگان زلزله در این کشورها  تسلیت گفت.
زمین لرزه هفت و هشت دهم ریشتری بامداد دوشنبه( ششم فوریه) جنوب ترکیه و شمال سوریه را لرزاند وخسارت های زیادی برجای گذاشت که علاوه بر خسارات مادی، موجب مرگ ۲۰ هزار نفر شده است.
باتوجه به شدت زمین لرزه پیش بینی می شود رقم قربانیان افزایش یابد.

کلیدواژه