اسد 28, 1402 09:03 Asia/Kabul
  • امیرعبداللهیان: عربستان سعودی بر نگاه متفاوت خود نسبت به گذشته تاکید می‌کند
    امیرعبداللهیان: عربستان سعودی بر نگاه متفاوت خود نسبت به گذشته تاکید می‌کند

وزیر امور خارجه ایران با بیان اینکه عربستان سعودی بر نگاه متفاوت خود نسبت به گذشته تاکید می کند افزود: منطقه وارد صفحه جدیدی از همکاری‌های چند جانبه خواهد شد.

به گزارش رادیو دری؛ «حسین امیرعبدالهیان» جمعه شب در بازگشت از سفر دو روزه به عربستان سعودی در جمع خبرنگاران گفت:معتقدیم باید مناسبات همه جانبه و پایداری بین تهران و ریاض شکل بگیرد و در همین چهارچوب توافق کردیم همکاری‌های گسترده ای در حوزه‌های اقتصادی، تجاری و گردشگری در دو بخش خصوصی و دولتی داشته باشیم.

وزیر امور خارجه ایران همچنین با اشاره به دیدار امروز(جمعه) خود با محمد بن‌سلمان ولیعهد و نخست وزیر عربستان سعودی افزود: دو طرف اتفاق نظر داشتیم که امنیت و توسعه پایدار منطقه باید به همه منطقه اختصاص یابد، از این رو ایده امنیت و توسعه برای همه مورد تاکید بود.

امیرعبداللهیان با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران از محمد بن سلمان برای سفر به تهران دعوت به عمل آورده است، از اعلام موافقت ولیعهد عربستان با این دعوت و برنامه‌ریزی مقامات عربستان برای حضور در تهران در بهترین زمان ممکن خبر داد.

وزیر امور خارجه ایران با بیان اینکه منطقه وارد صفحه جدیدی از همکاری‌های چندجانبه خواهد شد تصریح کرد: این درک به وجود آمده است که منطقه با نگاه درون زا و بدون تکیه به بیگانگان می‌تواند به سمت توسعه گام بردارد.

«حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که در صدر هیأتی و در پاسخ به دعوت رسمی «فیصل بن فرحان» وزیر امور خارجه عربستان سعودی به این کشور سفر کرده بود،  دیروز پس از دیدار با «محمد بن سلمان» ولیعهد و همتای سعودی خود جده را به مقصد تهران ترک کرد.

توافق ایران و عربستان به تقویت ثبات منطقه کمک می‌کند

رئیسی: رژیم صهیونیستی از توسعه همکاری های ایران و عربستان ناراحت است

 

کلیدواژه