سنبله 21, 1402 17:40 Asia/Kabul
  • دانش آموزان خارجی فقط از مسیر  سهما و مراجعه به مدارس ثبت نام می‌شوند
    دانش آموزان خارجی فقط از مسیر سهما و مراجعه به مدارس ثبت نام می‌شوند

وزارت آموزش و پرورش ایران اعلام کرد: دانش آموزان غیرایرانی برای سال تحصیلی جدید، پس از ثبت نام در سامانه سهما به مدرسه مراجعه کنند.

به گزارش رادیو دری؛ رئیس اداره اتباع خارجی وزارت آموزش و پرورش ایران تاکید کرد: دانش آموزان اتباع غیرایرانی که در سامانه سهما ثبت نام کرده اند، غیر از مدرسه، نیاز ندارند به جای دیگری مراجعه کنند.

علی حامدی افزود: خانواده های اتباع خارجی پس از ثبت نام در سامانه سهما و دریافت کد یکتا، از فهرست ایجاد شده در "سیدا"ی مدرسه، نام دانش آموز خود را کنترل کنند و در صورت ثبت تاییدیه، برای نام نویسی به مدارس مراجعه کنند.

بر اساس اعلام سازمان ملی مهاجرت ایران، همه دانش آموزان اتباع خارجی (از کلاس اول تا دوازدهم) دارای هر نوع مدرک اقامتی همچون برگه سرشماری، پاسپورت خانواری، پاسپورت با انواع اقامت، پروانه اقامت و کارت امایش باید پیش از شروع سال تحصیلی جدید در سامانه یکپارچه «سهما» ثبت‌نام کنند.

این سازمان همچنین از آن دسته از خانواده های اتباع که پیام "نقص اطلاعات ثبت‌نام در سامانه سهما" را دریافت کرده اند خواسته است هر چه سریع تر با مراجعه به این سامانه سهما، اطلاعات خود را تکمیل کنند.

تمدید مجدد مهلت ثبت‌نام دانش‌ آموزان اتباع

امکان تحصیل ۳۰۰ هزار دانش آموز اتباع خارجی در مدارس ایران

دردسرهای همزمانی ثبت‌نام اربعین و آغاز سال تحصیلی برای دانش آموزان اتباع خارجی

کلیدواژه