حوت 06, 1402 11:17 Asia/Kabul
  • تاکید وزیر فرهنگ ایران بر ادامه تلاش ها برای توقف جنایات رژیم نسل کش اسرائیل
    تاکید وزیر فرهنگ ایران بر ادامه تلاش ها برای توقف جنایات رژیم نسل کش اسرائیل

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران در اجلاس فوق العاده وزیران اطلاع رسانی کشور‌های همکاری اسلامی "برای غزه"، توقف جنایات رژیم نسل کش اسرائیل در باریکه غزه را خواستار شد.

اجلاس فوق العاده وزیران اطلاع رسانی کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی "برای غزه" با حضور۲۴ وزیر و نمایندگان ۵۷ کشور از جمله وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران روز شنبه در استانبول ترکیه برگزار شد.

سازمان همکاری اسلامی (OIC)، سازمانی بین دولتی است که با عضویت ۵۷ کشور به گستره بیش از چهار قاره است.

به گزارش رادیو دری، «محمد مهدی اسماعیلی» وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران در گفت و گوی اختصاصی با شبکه تلویزیونی ترکیه، جهان اسلام را عزادار غزه و فلسطین دانست و گفت: سیاست جمهوری اسلامی ایران آتش بس فوری در غزه است، ضمن اینکه  دفاع مظلومان از خودشان را حق مسلم مردم مظلوم فلسطین، لبنان، سوریه و یمن می داند.

اسماعیلی با بیان اینکه کشورهای اسلامی و آزادی خواهان جهان باید از هر امکانی برای محکومیت صهیونیست‌ها و توقف جنایت‌های آنها استفاده کنند، افزود: کشورهای اسلامی باید حداقل ارتباطات اقتصادی و سیاسی شان را با رژیم نسل کش اسرائیل قطع کنند تا این رژیم با تحریم‌های گسترده اقتصادی، سیاسی و بین المللی  تاوان جنایتاتش را پس دهد.

اسماعیلی با قدردانی از ترکیه در برگزاری اجلاس حمایت از ملت مظلوم فلسطین گفت: دشمن صهیونیستی و متحدانش به دنبال انکار حقایق و جانمایی دروغ به جای واقعیت هستند از این رو کشورهای اسلامی باید این توطئه ها را خنثی کنند و با اشغالگری و نسل کشی رژیم صهیونیستی مقابله کنند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران در حاشیه برگزاری اجلاس فوق‌العاده وزیران اطلاع رسانی کشورهای اسلامی با «فخرالدین آلتون» رئیس بخش ارتباطات ریاست جمهوری ترکیه دیدار و گفت‌وگو کرد.

تاکید بر احقاق حقوق مردم فلسطین و توقف نسل‌کشی در باریکه غزه

کلیدواژه