حمل 04, 1403 11:22 Asia/Kabul
  • تاکید وزیر خارجه ایران بر ضرورت اقدام فوری برای توقف جنایات صهیونیستها در غزه
    تاکید وزیر خارجه ایران بر ضرورت اقدام فوری برای توقف جنایات صهیونیستها در غزه

وزیر امور خارجه ایران بر ضرورت اقدام فوری نهاد‌های مسوول بین‌المللی برای توقف جنایات و حملات رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان باریکه غزه و کرانه باختری رود اردن تاکید کرد.

به گزارش رادیو دری، «حسین امیرعبداللهیان» در گفت‌وگوی تلفنی با «زیاد نخاله» دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین، ارسال فوری و بدون محدودیت کمک‌های بشردوستانه بین‌المللی را برای ساکنان باریکه غزه ضروری خواند و افزود: تحولات شش ماه اخیر باریکه غزه، ماهیت ضدبشری صهیونیست‌ها و حمایت آمریکا از نسل کشی را برای نسل جوان و مردم جهان به خوبی به نمایش گذاشت و جهان به روشنی فهمید که دفاع از حقوق بشر و حقوق زنان و کودکان، بازیچه سیاسی غرب است.

وزیر امور خارجه ایران ضمن بررسی آخرین تحولات میدانی وسیاسی فلسطین و باریکه غزه، از ایستادگی تاریخی مردم و مقاومت فلسطین در برابر رژیم غاصب صهیونیستی تجلیل کرد و «زیاد نخاله» را از آخرین تحرکات دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران در حمایت از فلسطین آگاه کرد.

دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین نیز در این گفت و گوی تلفنی، با ابلاغ سلام‌های گرم خود به حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی و سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهوری اسلامی  ایران و تبریک سال جدید و ماه مبارک رمضان به دولت و ملت ایران، آخرین وضعیت تحولات سیاسی و میدانی در فلسطین و غزه را تشریح کرد.

زیاد نخاله، قدرت و روحیه برتر مقاومت را پس از گذشت حدود شش ماه از تهاجم رژیم نسل کش صهیونیستی به باریکه غزه، عالی توصیف و از تلاش‌ها و اقدامات دیپلماتیک منطقه‌ای و بین‌المللی جمهوری اسلامی ایران و همچنین تلاش‌های ابراهیم رئیسی در حمایت از مردم و مقاومت فلسطین قدردانی کرد.

پیشتر وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در گفت و گوی تفلنی با «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) تاکید کرده بود: برای جهان قابل درک است که بنیامین نتایاهو نخست وزیر رژیم نسل کش صهیونیستی به پایان راه رسیده است و صرفا برای بقای خود دست و پا می‌زند.

نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین : ایران تنها حامی مردم غزه و مظلومان جهان است

امیر عبداللهیان: نتانیاهو به پایان خط رسیده است

کلیدواژه