حمل 13, 1403 15:41 Asia/Kabul
  • تاکید ایران بر ضرورت تحقیق بین‌المللی درخصوص جنایات اسرائیل در بیمارستان شفا غزه
    تاکید ایران بر ضرورت تحقیق بین‌المللی درخصوص جنایات اسرائیل در بیمارستان شفا غزه

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران بر ضرورت تحقیق بین‌المللی درخصوص تخریب، شکنجه و کشتار در بیمارستان شفا غزه تاکید کرد.

به گزارش رادیو دری، «ناصر کنعانی» سخنگوی وزارت امور خارجه ایران روز دوشنبه در صفحه شخصی خود در فضای مجازی نوشت: تصاویر منتشره از بیمارستان شفا در غزه پس از محاصره دو هفته‌ای توسط ارتش رژیم صهیونیستی، اظهارات شاهدان میدانی و گزارش‌های تصویری و خبری منتشر شده از میزان تخریب، شکنجه، کشتار و تعداد بازداشت‌ شدگان فلسطینی در این بیمارستان، هولناک و تکان دهنده است.

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران با تاکید بر اینکه تحقیق بین‌المللی درخصوص این جنایات ضرورت فوری دارد، تصریح کرد: «آیا مجامع و نهادهای بین‌المللی به وظیفه خود عمل خواهند کرد؟ آیا مدعیان شناخته شده حقوق بشر از تحقیق بین‌المللی درخصوص ابعاد این جنایت جنگی آشکار حمایت خواهند کرد و یا رفتارهای گزینشی و تبعیض‌آمیز در خصوص حقوق بشر همچنان ادامه خواهد یافت؟»

رژیم صهیونیستی از هفتم اکتبر 2023 (15میزان 1402) با حمایت همه‌جانبه کشورهای غربی، کشتار گسترده‌ای را در باریکه غزه و کرانه باختری ضد مردم بی‌دفاع و مظلوم فلسطین به راه‌ انداخته و سکوت جامعه جهانی و نهادهای حقوق بشری در قبال جنایات اسرائیل، موجب تداوم کشتار زنان و کودکان فلسطینی توسط ماشین جنگی این رژیم نامشروع شده است.

بنابر اعلام وزارت بهداشت فلسطین، تعداد شهدای حملات اسرائیل به باریکه غزه از اکتبر 2023 تاکنون به 32 هزار و 782 نفر رسیده است.

شهادت ۴۰۰ فلسطینی در اطراف بیمارستان شفا در غزه

کلیدواژه