جوزا 31, 1403 13:54 Asia/Kabul
  • سرپرست وزارت خارجه ایران: کشورهای منطقه برای توقف نسل کشی اسرائیل در غزه تلاش کنند
    سرپرست وزارت خارجه ایران: کشورهای منطقه برای توقف نسل کشی اسرائیل در غزه تلاش کنند

سرپرست وزارت امور خارجه ایران گفت: شرایط منطقه‌ و منافع ملت‌های منطقه اقتضا می‌کند تا از همه ظرفیت‌ها برای توقف نسل‌کشی در باریکه غزه و حمایت از مردم مظلوم فلسطین بهره گیرند.

به گزارش رادیو دری، «علی باقری کنی» سرپرست وزارت امور خارجه ایران در دیدار و گفت وگو با «شیخ محمد بن عبدالرحمن آل ثانی» نخست وزیر و وزیر امورخارجه قطر در دوحه، همچنین با مثبت ارزیابی کردن روند مناسبات دوجانبه در حوزه‌های مختلف سیاسی و اقتصادی و همکاری‌های منطقه‌ای افزود: سیاست همسایگی دولت ایران امروز به فصل مشترک همه طرف‌هایی تبدیل شده است که امنیت و توسعه پایدار را جستجو می‌کنند.

شیخ محمد بن عبدالرحمن آل ثانی نیز با تسلیت مجدد شهادت رئیس جمهوری و وزیر امورخارجه ایران در سانحه سقوط بالگرد، نقش ایشان در پیشبرد مناسبات دو کشور و نیز حمایت از آرمان ملت فلسطین را ممتاز خواند و ابراز امیدواری کرد که ملت ایران با گذر از شرایط سخت و موفقیت در انتخابات پیشرو، با صلابت و قدرت بیشتر به پیشرفت در همه عرصه‌ها ادامه داده و مناسبات فی مابین بیش از گذشته ارتقاء یابد.

نخست وزیر و وزیرخارجه قطر همچنین با اشاره به تحولات منطقه و فلسطین و سیر رخدادهای غزه، شرایط موجود را بسیار خطیر دانست و بر ضرورت تداوم رایزنی‌های تهران و دوحه به منظور کمک به ثبات و امنیت منطقه تاکید کرد.

«علی باقری کنی» سرپرست وزارت امورخارجه ایران برای دیدار و گفت‌وگو با مقامات عالی رتبه قطر روز چهارشنبه در سفری کوتاه وارد دوحه پایتخت قطر شد.

رایزنی و تبادل نظر با مقامات قطری درباره بسیج ظرفیت‌های جهان اسلام برای پایان بخشیدن به جنایات و نسل‌کشی رژیم صهیونیستی در غزه و کمک‌رسانی سریع به ساکنان غزه، از محورهای گفت‌وگو و تبادل نظر سرپرست وزارت امورخارجه ایران به دوحه اعلام شده است.

 سرپرست وزارت امورخارجه ایران در سفر کوتاه چند ساعته به قطر «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) نیز درباره تحولات در باریکه غزه دیدار و تبادل نظر کرد.

سرپرست وزارت خارجه ایران توقف جنگ غزه را در سفر قطر پیگیری می‌کند

تحولات غزه، محور رایزنی سرپرست وزارت خارجه ایران با اسماعیل هنیه در قطر

کلیدواژه