رئیس‌ جمهور ایران در سفر به نیویورک صدای حق‌طلبی و عدالت‌خواهی خواهد بود
(last modified 1403-07-01T08:37:06+00:00 )
میزان 01, 1403 13:07 Asia/Kabul
  • رئیس‌ جمهور ایران در سفر به نیویورک صدای حق‌طلبی و عدالت‌خواهی خواهد بود
    رئیس‌ جمهور ایران در سفر به نیویورک صدای حق‌طلبی و عدالت‌خواهی خواهد بود

رئیس‌ جمهور ایران ابراز امیدواری کرد در سفر به نیویورک صدای مردم ایران و صدای حق‌طلبی و عدالت‌خواهی باشد.

به گزارش رادیو دری، مسعود پزشکیان رئیس جمهوری اسلامی ایران پیش از عزیمت به نیویورک در فرودگاه مهرآباد تهران گفت: سازمان ملل متحد از سازمان‌های مهم و دستاوردهای بزرگ بشریت است؛ جایگاهی که همه رئیسان جمهوری دنیا برای صلح، آرامش و حفظ کره خاکی و حل اختلافات بین المللی در این نهاد بین‌المللی حضور می یابند.

پزشکیان تاکید کرد: سازمان ملل جایگاهی است که اگر وظیفه خود را به درستی انجام دهد، نباید کشوری پیدا شود که به خاطر قدرت، تکنولوژی و علمی که دارد بقیه کشورها را بمباران کند و بکشد و مردم و زنان و کودکان و بیمارستان‌ها و خانه‌های آنها را بدون هدف و کور تخریب کند بعد هم هر جایی را که زد، بگوید اینجا هدف ما بوده است.

رئیس جمهوری ایران تصریح کرد که با رئیسان  جمهوری کشورهای مختلف برای  ایجاد صلح و آرامش در جهان گفت وگو خواهد کرد.

پزشکیان همچنین گفت در دیدار با ایرانیان مقیم آمریکا درباره تغییر دیدگاه آنان نسبت به ایران تبادل نظر خواهد کرد.

رئیس جمهوری ایران ابراز امیدواری کرد در سفر به آمریکا با ایرانیان و رسانه های مستقر در کشور میزبان گفت‌وگو کند تا درباره راه حل های مختلف از جمله امنیت، اقتصاد، تولید و سرمایه گذاری، گردشگری و سایر فعالیت‌ها مذاکره و تبادل نظر شود.

مسعود پزشکیان رئیس جمهوری ایران برای شرکت در هفتاد و نهمین مجمع عمومی سازمان ملل متحد و تشریح مواضع جمهوری اسلامی درباره مسائل بین‌المللی، صبح امروز یکشنبه (۲۲ سپتامبر) در صدر  هیئت یک عالی‌رتبه سیاسی، عازم نیویورک شد.

پزشکیان در سفر به نیویورک علاوه بر شرکت و سخنرانی در مجمع عمومی سازمان ملل، در نشست سران میثاق آینده نیز سخنرانی خواهد کرد و همچنین دیدارهایی با تعدادی از سران کشورهای شرکت کننده در هفتاد و نهمین نشست مجمع عمومی خواهد داشت.

رئیس‌جمهوری ایران عازم نیویورک شد

کلیدواژه