ولایتی: گروه 1+5 ، آمریکا را وادار به پایبندی به تعهدات برجام کنند
(last modified 1396-07-20T10:42:44+00:00 )
میزان 20, 1396 15:12 Asia/Kabul
  • ولایتی: گروه 1+5 ، آمریکا را وادار به پایبندی به تعهدات برجام کنند

مشاور رهبر معظم انقلاب اسلامی در امور بین الملل، گفت: برنامه جامع اقدام مشترک «برجام» یک قرارداد دو جانبه نیست که آمریکایی ها آن را یک طرفه لغو کنند.

«علی اکبر ولایتی» روز پنج شنبه در گفت و گو با خبرگزاری صدا و سیما، واکنش «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا در خصوص برجام را غیر قابل پیش بینی دانست و افزود: پایبندی ایران به برجام در هشت نوبت از سوی آژانس بین المللی انرژی اتمی تایید شده است و هیچ فردی نمی تواند مرجعی برای پایبند یا نبودن ایران محسوب شود.

مشاور رهبر معظم انقلاب اسلامی در امور بین الملل، تصریح کرد: بدون تردید آمریکایی ها هر اقدامی انجام دهند ایران نیز این حق را برای خود محفوظ می داند تا متناسب با اقدام آنها واکنش نشان دهد.

ولایتی تاکید کرد: برجام در شورای امنیت سازمان ملل به تصویب رسیده و اکنون یک تعهد بین المللی است و دیگر اعضای گروه 1+5 باید آمریکا را وادار کنند تا از چارچوب تعیین شده از طرف آژانس انرژی اتمی و مذاکرات برجام خارج نشود.

توافق هسته‌ای ایران و گروه پنج به علاوه یک ( انگلیس، فرانسه، روسیه، چین، آمریکا و آلمان) از ژانویه 2016 اجرایی شده است اما دولت آمریکا به عنوان یکی از اعضای این گروه همواره در اجرای برجام بدعهدی می‌کند.

رئیس جمهوری آمریکا قرار است تا پایان هفته جاری علاوه بر اعلام تصمیم خود درباره برجام، راهبرد کشورش را برای انجام اقدامات جدید ضد ایران از جمله سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، اعلام کند.

 

کلیدواژه