تجدید میثاق اعضای مجمع ‏تشخیص مصلحت نظام ایران با آرمان های امام خمینی(ره)
(last modified 1396-11-14T10:48:15+00:00 )
دلو 14, 1396 15:18 Asia/Kabul
  • تجدید میثاق اعضای مجمع ‏تشخیص مصلحت نظام ایران با آرمان های امام خمینی(ره)

اعضای مجمع ‏تشخیص مصلحت نظام ایران امروز(شنبه) با حضور در مرقد مطهر امام خمینی(ره) با آرمان های بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران تجدید میثاق کردند.

«آیت الله سیدمحمود هاشمی شاهرودی» رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام ایران پس از تجدید میثاق اعضای این مجمع با آرمان های بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران، بیداری اسلامی، احیای مقاومت اسلامی در مقابل مستکبران و زورگویان، در هم ریختن نقشه مستکبران در منطقه و کوتاه کردن دست آنان و نیز از بین بردن بسیاری از تشکل های مادی شرقی و غربی را از آثار و برکات وجودی امام خمینی(ره) برشمرد.

آیت الله هاشمی شاهرودی، شرعی، عقلانی و مردمی بودن را سه ویژگی برجسته انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی (ره) عنوان کرد و افزود: اکنون نه تنها در همه جای ایران بلکه در جهان اسلام با نام و یاد امام خمینی(ره) و آرمان های بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران آشنا هستند و ایشان زنده است و در تاریخ زنده خواهد ماند.

وزیر، مسئولان و کارکنان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ایران نیز با حضور در مرقد مطهر امام خمینی(ره) با آرمان های بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران تجدید میثاق کردند.‏

12 بهمن برابر با اول فوریه سالروز بازگشت امام خمینی (ره) به ایران و آغاز دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی است.

از روز دوازدهم بهمن، یعنی روز ورود امام خمینی (ره) به ایران تا بیست و دوم بهمن که روز پیروزی انقلاب اسلامی است، «دهه فجر» نام‌گذاری شده و هر سال، جشن‌ها و مراسم ویژه‌ای در این ایام برگزار می‌شود.

 

کلیدواژه