قوس 10, 1398 09:25 Asia/Kabul
  • انهدام پهپاد جاسوسی ائتلاف سعودی در

پدافند هوایی ارتش و کمیته های مردمی یمن، شنبه شب یک فروند پهپاد جاسوسی ائتلاف متجاوز سعودی را در استان "حجه" شمال غرب این کشور سرنگون کرد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، "یحیی السریع" سخنگوی نیروهای مسلح یمن اعلام کرد، این پهپاد جاسوسی با یک فروند موشک زمین به هوا که جزئیات آن در آینده نزدیک اعلام خواهد شد، هدف قرار گرفته است.

ارتش و کمیته های مردمی یمن  از زمان آغاز تهاجم ائتلاف سعودی به یمن تاکنون  ده‎ها پهپاد جاسوسی عربستان و متحدانش را سرنگون کرده‌ است.

سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن همچنین از مقابله نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی این کشور  با سه حمله گسترده متجاوزان سعودی در جبهه‌های مرزی خبر داد.

"یحیی السریع" گفت: متجاوزان تاکنون در جبهه‌های مرزی هیچ پیشروی ملموسی کسب نکرده اند و در عملیات پاتک نیرو‌های یمنی، ده‌ها نظامی سعودی و سودانی کشته شده‌اند.

ارتش سودان از سال 2015 با ارسال نیرو و تجهیزات نظامی، در تهاجم ائتلاف سعودی به یمن مشارکت دارد.

عربستان و امارات در سال های اخیر برای استخدام نظامیان سودانی میلیون ها دلار به دولت پیشین این کشور و همچنین شورای نظامیان انتقالی سودان پرداخت کرده اند.

عربستان‌‌ با حمایت آمریکا، امارات و چند کشور دیگر از مارس 2015 اقدام به تجاوز نظامی به یمن و محاصره زمینی، دریایی و هوایی این کشور کرده است. جنگ‌افروزی عربستان و متحدانش در یمن تاکنون به کشته شدن بیش از شانزده هزار یمنی، زخمی شدن ده‌ها هزار نفر و آوارگی میلیون‌ها یمنی منجر شده است.

تجاوز نظامی عربستان همچنین کشور فقیر یمن را با کمبود شدید مواد غذایی و دارویی مواجه کرده است.

رژیم سعودی و متحدانش تاکنون به دلیل مقاومت مردم یمن نتوانسته‌اند به اهداف خود در این کشور(به قدرت رساندن  دست نشاندگان خود) برسند.

 

کلیدواژه