جدی 17, 1398 09:58 Asia/Kabul
  •  عراق خواستار محکومیت ترور سلیمانی و المهندس در شورای امنیت شد

نماینده دائم عراق در سازمان ملل متحد محکومیت ترور سردار قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و "ابومهدی المهندس" جانشین نیروهای بسیج مردمی عراق، (الحشد الشعبی) به دست امریکا در سازمان ملل و شورای امنیت را خواستار شد.

به گزارش پایگاه خبری "بغداد الیوم" "محمد بحر العلوم" بامداد سه شنبه در دو نامه جداگانه به شورای امنیت و "آنتونیو گوترش" دبیرکل سازمان ملل متحد گفت، این حمله تروریستی به دست واشنگتن، مصداق آشکار کشتار خارج از قوانین بین المللی است.

نماینده دایم عراق در سازمان ملل افزود: هرگونه اقدام نظامی در عراق که بدون موافقت دولت بغداد صورت گیرد، یک اقدام تحریک آمیز به شمار می‌رود.

ساعاتی پیش نیز "ژانگ جو" Zhang Jun  نماینده دائم چین در سازمان ملل متحد از آمریکا خواسته بود که از سوء استفاده بیشتر در استفاده از نیروی قهریه خودداری کند.

چند روز پیش نیز شورای امنیت ملی عراق تجاوزگری آمریکا در عراق را اقدام انحراف از نقش و شروط حضور نظامیان آمریکایی اعلام کرده بود.

سردار سپهبد سلیمانی به همراه ابومهدی المهندس و چند تن از همرزمان سحرگاه جمعه در حمله پهپادی آمریکا در فرودگاه بغداد به شهادت رسیدند. سردار سلیمانی به دعوت دولت عراق به این کشور سفر کرده بود.

دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا در نخستین سخنرانی پس از این جنایت جمعه شب گذشته تأیید کرد که دستور ترور سردار سلیمانی را وی صادر کرده است.

این اقدام تروریستی آمریکا با واکنش گسترده بین‌المللی همراه شده است و اخبار و گزارش‌های مرتبط با آن همچنان در صدر اخبار رسانه‌های بین المللی است.

کلیدواژه