دلو 09, 1398 14:05 Asia/Kabul
  • اعتصاب سراسری در غزه در اعتراض به طرح

مناطق مختلف باریکه غزه در اعتراض به طرح آمریکایی "معامله قرن" شاهد اعتصاب سراسری است.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، کمیته عالی پیگیری گروه‌های ملی و اسلامی فلسطین در بیانیه‌ای اعلام کرد، امروز(چهارشنبه) تمامی بخش‌های غزه به جز نهادهای پزشکی شاهد اعتصاب سراسری هستند تا این پیام واضح را به دشمن صهیونیستی برسانند که طرح شوم "معامله قرن" هرگز اجرایی نخواهد شد و مردم فلسطین با آن مقابله خواهند کرد.
کمیته عالی پیگیری گروههای ملی و اسلامی فلسطین تاکید کرد، پرچم‌های سیاه بر فراز پشت بام ساختمان‌ها و نهادهای رسمی و دولتی فلسطین برای ابراز خشم مردمی ضد "معامله قرن" برافراشته شده است.
در بیانیه کمیته عالی پیگیری گروههای ملی و اسلامی آمده است، "معامله قرن" حلقه جدیدی از طرح‌های هدفمند آمریکا برای از بین بردن مسئله فلسطین و پایان دادن به حضور فلسطینی‌ها و هویت ملی آن‌هاست.
«دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا روز سه شنبه همراه با «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی در کاخ سفید حاضر شد و طرح صلح خود موسوم به معامله قرن را اعلام کرد.
براساس طرح آمریکایی "معامله قرن"، قدس شریف به رژیم صهیونیستی واگذار می‌شود؛ آوارگان فلسطینی در دیگر کشورها، حق بازگشت نخواهند داشت و فلسطین تنها مالکیت اراضی باقی مانده کرانه باختری رود اردن و باریکه غزه را خواهد داشت. 

کلیدواژه