حمل 12, 1400 08:50 Asia/Kabul
  • دو کشتی نفتی یمن رفع توقیف شد
    دو کشتی نفتی یمن رفع توقیف شد

شرکت نفت دولت نجات ملی یمن از رفع توقیف دو فروند از کشتی های سوخت رسان یمنی خبر داد.

به گزارش تارنمای شبکه تلویزیونی المسیره، شرکت نفت یمن بامداد پنج شنبه در اطلاعیه‌ای به نقل از شرکت‌های حمل و نقل دریایی اعلام کرد، ۲ فروند از کشتی‌های سوخت‌رسان توقیف شده  به دست ائتلاف متجاوز را پس گرفته‌اند، اما  با این حال هشت فروند دیگر از کشتی‌های نفتی برای تامین سوخت مردم یمن، همچنان در توقیف نیروی دریایی ائتلاف متجاوز قرار دارند.

پیش از این، «عمار الاضرعی» مدیر اجرایی شرکت نفت یمن اعلام کرد، مجموع خسارت‌ها و جرایم نفتکش‌هایی که ائتلاف متجاوز آمریکایی عربستانی آن را توقیف کرده‌اند، در سال جاری میلادی به ۳۴ میلیون و ۵۰۰ هزار دلار رسیده است.

الاضرعی تاکید کرد، با وجود آن که نفتکش‌های توقیف شده مجوز سازمان ملل متحد و سازمان‌های بین‌المللی را دارند، اما در نتیجه دزدی نفتکش‌ها و ادامه توقیف آنها جان ۲۶ میلیون یمنی در خطر است.

وزارت بهداشت دولت نجات ملی یمن نیز نسبت به وخامت اوضاع بهداشتی درمانی این کشور هشدار داد و اعلام کرد، یمن وارد مرحله دشواری شده است و به دلیل ادامه محاصره تا هفته‌های آینده فعالیت‌ها و خدمات‌رسانی‌ بهداشتی درمانی یمن تقریبا متوقف می‌شود.

عربستان و امارات از سال 2015 در قالب ائتلافی از چند کشور عربی و با کمک آمریکا، حملات گسترده‌ای را علیه یمن فقیرترین کشور عربی آغاز کردند.

کلیدواژه