ثور 23, 1400 11:43 Asia/Kabul
  • حضور هزاران نمازگزاران فلسطینی در مسجدالاقصی
    حضور هزاران نمازگزاران فلسطینی در مسجدالاقصی

ده‌ها هزار فلسطینی با وجود اعمال محدودیت‌های رژیم صهیونیستی و تجاوزات مستمر این رژیم، نماز عید سعید فطر را در مسجدالأقصی اقامه کردند.

به گزارش رادیودری، اداره اوقاف اسلامی قدس اعلام کرد، صبح امروز پنجشنبه هزاران نمازگزار فلسطینی که از شهر قدس و حومه آن و یا از کرانه باختری به مسجدالأقصی آمده بودند با سر دادن شعارهای الله اکبر وارد صحن‌های مسجدالأقصی شدند.

به گزارش اوقاف اسلامی قدس، نظامیان رژیم صهیونیستی  از ورود صدها نفر دیگر از فلسطینیان به مسجدالأقصی ممانعت کردند و تنها به افراد سالخورده اجازه عبور از گذرگاه‌های کرانه باختری برای ورود به شهر قدس را دادند.

براساس این گزارش، با وجود تدابیرشدید امنیتی، فلسطینیان حاضر در مسجدالاقصی  به همراه صدها فلسطینی دیگر که در ورودی‌های بخش قدیمی قدس حضور داشتند، نماز عید فطر را اقامه کردند.

نمازگزاران فلسطینی در مسجدالأقصی  فریاد حمایت ازساکنان قدس، غزه و یاری مقاومت و مسجدالأقصی را سر دادند و برای اهالی غزه و مقاومت فلسطین دعا کردند.

صحن‌های مسجدالأقصی از ماه رمضان  شاهد تجاوزات بی‌سابقه نیروهای اشغالگر اسرائیل علیه این مسجد مقدس و فلسطینیان بوده است و نظامیان صهیونیست با استقرار گسترده در صحن‌های این مسجد مقدس نمازگزاران فلسطینی را مورد ضرب و جرح قرار میدادند.

درگیریها میان مقاومت فلسطین و رژیم صهیونیستی از روز دوشنبه و پس از پایان ضرب‌الاجل مقاومت به تل‌آویو مبنی بر لزوم پایان تجاوزات این رژیم در قدس و مسجدالاقصی شدت گرفته و به باریکه غزه نیز رسیده است. در پی تهدیدات نیروهای مقاومت فلسطین، رژیم صهیونیستی مجبور به عقب‌نشینی از اقدامات خود درمسجدالأقصی شده است .

کلیدواژه