ثور 25, 1400 13:12 Asia/Kabul
  • سازمان ملل متحد:حملات اسرائیل، هزاران فلسطینی دیگر را آواره کرد
    سازمان ملل متحد:حملات اسرائیل، هزاران فلسطینی دیگر را آواره کرد

در پی تداوم حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی به نوار غزه، سازمان ملل متحد از آواره شدن 10 فلسطینی خبر داد.‌

 به گزارش روز شنبه  تارنمای سازمان ملل، دفتر سازمان ملل در هماهنگی امور بشردوستانه طی بیانیه ای اعلام کرد: در بحبوحه حملات اسراییل به غزه ، 10هزار فلسطینی مجبور به ترک خانه‌های خود شده‌ و در حال پناه گرفتن در مدارس، مساجد و دیگر مکان ها  دسترسی محدود به آب آشامیدنی، مواد غذایی و خدمات بهداشتی هستند.

در ادامه این بیانیه آمده است: فعالیت بیمارستان ها و دسترسی به آب آشامیدنی و خدمات بهداشتی به وضعیت برق رسانی و سوخت بستگی دارد که تا روز یکشنبه با مشکل جدی مواجه خواهد شد.

سازمان ملل همچنین از طرف های درگیر در این مناقشه خواست تا فورا به سازمان ملل و شرکایش در امور بشردوستانه اجازه دهند سوخت، مواد غذایی و مایحتاج پرشکی وارد غزه شود و همچنین امدادگران نیز بتوانند در منطقه اسکان یابند.

در ادامه این بیانیه، سازمان ملل بار دیگر درخواست دبیرکل این سازمان را مبنی بر کاهش فوری تنش ها در غزه و سرزمین های اشغالی عنوان کرد.

از دوشنبه گذشته تاکنون بر اثر حملات رژیم صهیونیستی به غزه، 122 تن از جمله 31 کودک و 20 زن شهید و بیش از 90 تن نیز زخمی شده اند.

به رغم درخواست های بین المللی برای پایان دادن به حملات رژیم صیهونیستی به غزه، صهیونیستها همچنان غزه را با بمباران سنگین هدف قرار می دهند.

ناآرامی در سرزمین های اشغالی فلسطین از 13 آوریل در پی اقدامات وحشیانه نیروهای امنیتی رژیم اشغالگر و شهرک نشینان صهیونیست در قدس به ویژه در باب العامود و مسجد الاقصی و محله شیخ جراح  آغاز شد.  

نیروهای اشغالگر صهیونیست روز گذشته نیز برای پنجمین روز پیاپی به حملات و تجاوزهای وحشیانه خود علیه باریکه غزه و فلسطینی ها ادامه دادند.

 

کلیدواژه