جوزا 02, 1400 08:04 Asia/Kabul
  • شیخ نعیم قاسم: مقاومت فلسطین شکست را بر دشمن تحمیل کرد
    شیخ نعیم قاسم: مقاومت فلسطین شکست را بر دشمن تحمیل کرد

معاون دبیرکل حزب الله لبنان تاکید کرد دشمن صهیونیستی به فکر آغاز جنگ دیگری نیست، چون مقاومت فلسطین ثابت کرد که می‌توان شکست را بر این دشمن تحمیل کرد.

«شیخ نعیم قاسم» روز شنبه در گفت وگو اختصاصی با رادیو «اذاعه النور» لبنان گفت نیروهای ما در مقابل هر حماقتی که رژیم اسرائیل علیه لبنان مرتکب شود، در آمادگی کامل قرار دارند.

وی افزود: ما در زمان جنگ غزه روزانه وقایع جاری را رصد کرده و با فرماندهان نیروهای مقاومت در تماس بودیم. موضع ما کمک به فلسطین با تمام امکاناتی بود که در اختیار داشتیم و کاری که باید انجام دهیم را در زمان مناسب انجام می‌دهیم و مشخص خواهیم کرد که آن چیست.

وی اضافه کرد: رژیم اسرائیل به قتل عام زنان و کودکان پرداخت و خانه‌ها را ویران کرد، اما نتوانست بر مقاومت پیروز شود و یا فلسطینیها را تسلیم کند. حزب الله نیز با آمادگی  کامل در کنار فلسطینیها قرار دارد.

معاون دبیر کل حزب الله لبنان گفت: ما خود را درگیر این مسئله که موشک‌ها از لبنان به غزه شلیک شده یا نه نمی‌کنیم، بلکه طرفهای مربوطه این پرونده را پیگیری خواهند کرد. ما در مرز لبنان با فلسطین اشغالی نیروهایی را بسیج کردیم که تحرکات را رصد می‌کردند و اگر فلسطینیها از ما کمک می‌خواستند، به آنها یاری می‌رساندیم.

شیخ نعیم قاسم تصریح کرد وحدت فلسطینی‌ها نقطه عطف بزرگی است که هر آنچه رژیم اسرائیل در دهه‌های گذشته بافته بود را پنبه کرد. اکنون فلسطین نه یک مسئله، بلکه مسئله‌های زیادی را برای اسرائیل به وجود آورده و این یک پیروزی است.

وی تاکید کرد که در محور مقاومت و در میان احزاب آن هیچ‌گاه درگیری شیعه و سنی وجود نداشته است.

معاون دبیر کل حزب الله گفت: حماس به زودی به سوریه باز خواهد گشت و درباره روابط با این کشور گفت وگو می‌کند. ما برای بازگرداندن روابط بین حماس و سوریه پافشاری کرده‌ایم.

وی در مورد اوضاع داخلی لبنان نیز گفت: تشکیل نشدن دولت به دلایل داخلی بحران‌زا شده است و راهکار فرانسوی‌ها نیز مجددا مطرح شده، اما جزئیات آن مشخص نیست.

نعیم قاسم همچنین درباره فتنه‌های داخلی و خارجی که لبنان با آنها دست به گریبان است، افزود: بعید نیست که سیاست‌های آمریکا اقدامات خرابکارانه را در لبنان مدیریت کند.

وی در پایان سخنان خود با تمجید از نقش ایران در پیروزی مقاومت فلسطین، وقوع انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی (رحمه الله) را معجزه و واقعه عظیمی توصیف کرد که ایران را در منطقه و جهان به یک ابرقدرت تبدیل کرده است.

کلیدواژه