قوس 21, 1400 10:43 Asia/Kabul
  • تشکیلات خودگردان فلسطین: جهان شهرک سازی صهیونیست ها را متوقف کند
    تشکیلات خودگردان فلسطین: جهان شهرک سازی صهیونیست ها را متوقف کند

وزارت امورخارجه خودگردان فلسطین شنبه شب در بیانیه‌ای اقدامات جامعه جهانی را در برابر جنایات رژیم صهیونیستی ناکافی دانست و اعلام کرد که این واکنش‌ها باید رژیم صهیونیستی را به توقف شهرک‌سازی و سرقت اراضی فلسطینی وادار کند.

به گزارش  رادیو دری، این وزارت‌خانه خواستار اقدامات بازدارنده برای توقف شهرک سازی‌های رژیم صهیونیستی در اراضی اشغالی فلسطین و جولان اشغالی سوریه شد.

این نهاد فلسطین همچنین سلطه شهرک نشینان صهیونیست و سازمان‌های تروریستی آنان بر منطقه آبی در دره اردن و آغاز عملیات ساخت شهرک‌سازی را که از آن به جنگ آشکار در این منطقه و علیه سکونت مردم فلسطین تعبیر شده است  محکوم کرد.

وزارت امورخارجه تشکیلات خودگردان فلسطین طرح‌های نخست وزیر رژیم صهیونیستی برای گسترش شهرک‌سازی و توسعه آن در جولان اشغالی سوریه را با ساخت دو شهرک جدید و توسعه کانون شهرک‌سازی‌های موجود در این منطقه سوریه محکوم کرد.

وزارت امورخارجه فلسطین نسبت به عواقب شهرک‌سازی‌های رژیم صهیونیستی هشدار داد و تأکید کرد که تنها راه برقراری صلح، تشکیل دو کشور مستقل است.

این وزارتخانه ضمن استقبال از مخالفت جامعه جهانی با شهرک‌سازی صهیونیستی، در مورد خطرات این اقدام بر امنیت و ثبات منطقه هشدار داد.

انتقاد 12 کشور اروپایی از شهرک‌سازی‌های رژیم صهیونیستی

کلیدواژه