جدی 01, 1400 17:52 Asia/Kabul
  • آمریکا در ۶ استان عراق پایگاه نظامی دارد
    آمریکا در ۶ استان عراق پایگاه نظامی دارد

یک کارشناس امنیتی عراقی از حضور نیروهای آمریکایی در بیش از ۱۱ پایگاه واقع در ۶ استان این کشور خبر داد و جزئیاتی از شمار نیروهای رزمی و آموزشی آمریکایی را فاش کرد.

به گزارش رادیو دری ؛ «طارق الربیعی» کارشناس امنیتی عراق گقت: آمریکا قصد دارد ۱۵۰۰ سرباز خود را در مرزهای عراق و سوریه مستقر کند و  اعلامیه اخیر ناتو نیز حاکی از طرح افزایش تعداد مربیان نظامی از ۵۰۰ به ۴ هزار نفر است، در حالی که تعداد نیروهای آمریکایی در عراق حدود ۸ هزار سرباز مستقر در پایگاه های ناشناخته است.

الربیعی افزود: بیش از ۱۱ پایگاه نظامی آمریکا در شش استان عراق مستقر است که دو پایگاه در بغداد، یک پایگاه در موصل، سه پایگاه در منطقه کردستان، دو پایگاه در کرکوک ، دو پایگاه در الانبار و یک پایگاه در تکریت است.

این کارشناس امنیتی عراق همچنین اظهار کرد: شمار نظامیان خارجی غیر آمریکایی در عراق به ۲ هزار و ۴۰۰ نفر می رسد که به نمایندگی از سایر کشورها با عنوان ائتلاف مبارزه با تروریسم وارد کشور شده‌اند و تا به این لحظه در خصوص آن‌ها به صراحت سخنی گفته نشده است.

پس از شکست داعش درعراق ، بغداد و واشنگتن در ۲۶ ژوئیه گذشته (۴ اسد) به توافق رسیدند که نیروهای رزمی آمریکا تا پایان امسال از عراق خارج شوند .

درپی تعلل آمریکا برای خروج از عراق، مردم و دولت این کشور بارها بر ضرورت خروج نظامیان خارجی از عراق تاکید کرده اند و پارلمان این کشور نیز طرحی را درباره خروج  نیروهای آمریکایی تصویب کرده است.

با این وجود آمریکا هنوز با نقض این مصوبه در خاک عراق حضور دارد، هرچند که مقامات مسوول عراقی در روزهای اخیر از آغاز روند خروج نظامیان آمریکایی خبر داده‌اند.

شمارش معکوس برای خروج نظامیان آمریکا از عراق

کلیدواژه