حوت 10, 1400 14:45 Asia/Kabul
  • سوءاستفاده صهیونیست ها از آوارگی یهودیان اوکراینی
    سوءاستفاده صهیونیست ها از آوارگی یهودیان اوکراینی

بخش شهرک‌سازی سازمان جهانی صهیونیسم از آغاز اقدامات خود به منظور ساخت شهرک‌هایی در منطقه «النقب» برای یهودیان آواره اوکراینی خبر داد.

به گزارش رادیو دری؛ منطقه بیابانی النقب در مناطق اشغالی ۱۹۴۸ واقع است و حدود ۱۴ هزار کیلومتر مربع مساحت دارد  و قبایل عرب در آنجا به دلیل تبعیض نژادی رژیم صهیونیستی با شرایط معیشتی سخت و امکاناتی اندک زندگی می‌کنند.

«یشار مرلینگ» رئیس بخش شهرک‌سازی سازمان جهانی صهیونیسم روز سه شنبه گفت: چند هفته قبل از آغاز درگیری‌ها در اوکراین، طرحی مفصل برای ایجاد خانه های موقت به منظور اسکان خانواده‌های یهودی اوکراینی که قصد مهاجرت به فلسطین اشغالی دارند، ارائه شده است.

وی افزود: این طرح شامل ساخت واحدهای مسکونی ۵۵ تا ۹۰ متری برای مهاجران یهودی اوکراینی است  که قرار است در نزدیکی مرزهای شمالی در «النقب»، «وادی عربه»، «وادی الینابیع» در «بیسان» و «وادی اردن» ساخته شود.

رژیم صهیونیستی در حالی با این ادعاها به دنبال شهرک سازی در النقب است که چند روز قبل شبکه ۱۳ رژیم صهیونیستی اعلام کرد: در سایه جنگ در اوکراین، اکثر یهودیان ساکن این کشور که بیش از ۲۰۰ هزار نفر هستند  حاضر نشده‌اند به فلسطین اشغالی سفر کنند.

طبق قطعنامه 2334 شورای امنیت سازمان ملل، فعالیتهای شهرک سازی رژیم صهیونیستی غیرقانونی است؛ با این وجود رژیم صهیونیستی با تخریب منازل فلسطینیان و ساخت  شهرک‌های صهیونیستی  به سلطه‌جویی‌های خود ادامه می دهد.

زخمی شدن ۲۲ فلسطینی در تظاهرات علیه شهرک‌سازی رژیم‌صهیونیستی

تشکیلات خودگردان فلسطین: جهان شهرک سازی صهیونیست ها را متوقف کند

کلیدواژه