سنبله 13, 1401 09:04 Asia/Kabul
  • بسیج دولت عراق برای تسهیل ورود زائران اربعین حسینی
    بسیج دولت عراق برای تسهیل ورود زائران اربعین حسینی

دولت عراق به بررسی طرح ورود و خدمت به زائران خارجی که برای زیارت اربعین امام حسین (ع) به این کشور می‌آیند پرداخته و بر بسیج تمامی امکانات رفاهی، داخلی و امنیتی برای موفقیت کامل زیارت اربعین تاکید کرد.

به گزارش رادیو دری، "حیدر مجید" از مقام‌های دولت عراق گفت: طی روزهای اخیر بازدیدهای مکرری از گذرگاه‌های مرزی برای بررسی ورود زائران از کشورهای همجوار و دیگر کشورهای جهان انجام شده است.

حیدر مجید افزود: به دستور "مصطفی الکاظمی" نخست وزیر عراق همه امکانات دولتی و خدماتی برای حمایت از سازمان گذرگاه‌های مرزی به کار گرفته خواهد شد.

حیدر مجید تاکید کرد، این بازدیدها از گذرگاه‌های شملچه در بصره، الشیب (چذابه) در میسان، زرباطیه (مهران) در واسط و المنذریه (خسروی) در دیاله صورت گرفته و طی آن طرح هایی برای افزایش روند ورود زائران به سوی کربلای معلی در نظر گرفته شد.

از سوی دیگر، «علاء الدین القیسی» سخنگوی سازمان گذرگاه‌های مرزی عراق نیز گفت: اقدامات متعددی برای بازرسی از افراد و بررسی گذرنامه آنها و همچنین استقرار نیروهای امنیتی انجام شده است و تمامی زائران تنها پس از گذراندن رویه‌های دولتی، اجازه ورود به عراق را پیدا می‌کنند.

سخنگوی سازمان گذرگاه های مرزی عراق تاکید کرد: کمیته‌ای برای تقویت وضعیت امنیتی از سوی سازمان گذرگاه‌های مرزی ایجاد شده و هدف آن موفقیت آمیز برگزار شدن مراسم اربعین است».

بر اساس اعلام سازمان گذرگاه‌های مرزی عراق، مرزهایی که زائران خارجی از آنها وارد این کشور می‌شوند عبارتند از شلمچه،‌ زرباطیه (مهران)، الشیب (چذابه)، المنذریه (خسروی)، صفوان (گذرگاه مرزی عراق با کویت) و فرودگاه بین‌المللی نجف است.

بازگشایی مرز ایران و عراق؛ سفر زائران اربعین از سر گرفته می‌شود

کلیدواژه