جدی 28, 1401 08:47 Asia/Kabul
  • نصرالله: شهید سلیمانی طرح اسرائیل بزرگ را در هم شکست
    نصرالله: شهید سلیمانی طرح اسرائیل بزرگ را در هم شکست

 سید حسن نصرالله دبیر کل حزب الله لبنان با اشاره به نقش شهید قاسم سلیمانی در شکست توطئه‌های آمریکا و رژیم صهیونیستی در منطقه، گفت: حاج قاسم طرح اسرائیل بزرگ را در هم شکست.

سردار سپهبد «قاسم سلیمانی» فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، سوم ژانویه 2020 در حالیکه  به دعوت رسمی مقامات عراق به این کشور سفر کرده بود، در حمله هوایی نیروهای متجاوز و تروریست آمریکایی نزدیک فرودگاه بغداد، به همراه «ابومهدی المهندس» نایب‌ رئیس بسیج مردمی عراق (الحشد الشعبی) و 8 نفر از همراهانش به شهادت رسید.

به گزارش رادیو دری؛ سید حسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان شامگاه سه‌شنبه طی سخنانی در مراسم اعطای «جایزه جهانی شهید سلیمانی برای ادبیات مقاومت» گفت: طرح‌های آمریکا مانند ایجاد داعش برای اشغال منطقه و پروژه اسرائیل بزرگ، همگی با فرماندهی حاج قاسم در محور مقاومت با شکست همراه شد.

دبیر کل حزب الله با اشاره به اینکه امروز منطقه نیازمند فرماندهانی مانند شهید سلیمانی است تا مشکلات آن حل شود، افزود: حاج قاسم از مکان و زمان خود فراتر بود و شهید همه امت اسلامی به شمار می‌رود. 

دبیر کل حزب الله لبنان گفت: شاخصه مهم موجود در حاج قاسم سلیمانی و جایگاهش، ظرفیت روحی است که از آن برخودار بود و می توانست الهام بخش تمامی اطرافیانش باشد، او شخصیتی بود که ترس هیچ جایی در قلب و روحش پیدا نکرد.

وی با بیان اینکه باید یاد و خاطره این شهدا را زنده نگه داریم، گفت: شهدا یک ثروت فکری عظیم هستند که باید زنده نگه داشته شوند. 

دبیر کل حزب الله لبنان در ادامه به مسایل داخلی لبنان پرداخته و افزود: شاهد فشار برخی از مرجعیت‌های دینی برای انتخاب رئیس جمهور هستیم اما با این وجود باید توجه داشت که به سمت و سوی تحریک‌های مذهبی کشانده نشویم.

به گفته دبیر کل حزب الله لبنان: همه خواهان پایان دادن به خلا قانونی تشکیل کابینه هستیم، تا همه چیز به روال طبیعی آن بازگردد.

او در مورد شرایط فعلی صحنه سیاسی لبنان هم گفت: آنچه که می‌توان به شکل واقعی توصیف کرد آن است که اکنون ما فراکسیون‌های پارلمانی داریم اما خبری از اکثریت برای هیچ طرفی نیست.

کلیدواژه