حوت 13, 1401 19:50 Asia/Kabul
  • حزب‌الله لبنان: تسلیم طرح فتنه نخواهیم شد
    حزب‌الله لبنان: تسلیم طرح فتنه نخواهیم شد

عضو شورای مرکزی حزب‌الله لبنان با اشاره به پیچیده‌تر شدن بحران اقتصادی و سیاسی کشورش در پی توطئه‌های خارجی تصریح کرد؛حزب‌الله هیچگاه تسلیم طرح فتنه این طرف‌ها نخواهد شد و اولویت آن نجات لبنان است.

طولانی شدن بیش از حد خلاء ریاست جمهوری درلبنان علاوه بر تشدید بحران سیاسی به بحران اقتصادی چند ساله این کشور نیز دامن زده است.

به گزارش رادیو دری، شیخ "نبیل قاووق" عضو شورای مرکزی حزب‌الله لبنان در سخنانی  اظهار داشت: کشورهای خارجی مانع از نشست، گفت‌وگو و اجماع لبنانی‌ها می‌شوندو هویت این کشورها افشا شده است.

این مقام حزب‌ الله با تاکید بر اینکه؛ بزرگ‌ترین اولویت حزب الله عجله برای نجات کشور و کاهش درد و رنج ملت لبنان است خاطرنشان کرد: ما همچنان دستان خود را برای همگرایی و گفت‌وگو دراز خواهیم کرد و طرف‌ مقابل باید از این احتمال که ما تسلیم فشارهای خارجی و پروژه فتنه شویم، ناامید شود.

قاووق پیشتر نیز گفته بود: لبنان دیکته‌های خارجی درباره ریاست جمهوری و موضوعات دیگر را برنمی تابد و تنها راه حل موجود تسریع در آغاز گفت‌وگو برای دستیابی به اجماع لبنانی- لبنانی است.

دوران ریاست جمهوری ۶ ساله میشل عون بر لبنان روز دوشنبه (۳۱اکتبر) به پایان رسید.تداوم خلاء در نهاد ریاست جمهوری لبنان از آن زمان در سایه پافشاری احزاب و جریان‌های سیاسی بر مواضع و نامزدهای خود، پرونده انتخاب رئیس جمهوری جدید این کشور را وارد پیچ و خم شدیدی کرده که تلاش‌ها برای عبور از آن نیاز به توافق یا تغییری در موازنه قوای داخلی دارد.

شیخ قاووق: کابینه نتانیاهو به ناتوانی‌اش در مقابل حزب‌الله پی برده است

کلیدواژه