حمل 22, 1402 10:59 Asia/Kabul
  • آزادی فلسطین، آرمان و هدف مسلمانان جهان
    آزادی فلسطین، آرمان و هدف مسلمانان جهان

مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در بیانیه ای به مناسبت فرا رسیدن روز جهانی قدس، آزادی فلسطین را آرمان و هدف مسلمانان جهان اعلام کرد.

جمعه 25 فروردین/حمل (23 رمضان/14 آوریل 2023) روز جهانی قدس است.

آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به ابتکار امام خمینی (ره) بنیانگذار کبیر جمهوری اسلامی ایران روز جهانی قدس نامگذاری شده ‏است.

به گزارش رادیو دری،  مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در این بیانیه تصریح کرد، یقینا قدس و فلسطین پاره‌ای جدانشدنی از امت بزرگ اسلامی بوده و هیچ برنامه و اقدامی از سوی دشمنان نمی‌تواند انگیزه الهی و مصمم ملل اسلامی را برای بازپس گیری و  احقاق حق از دست رفته سست نموده و به فراموشی سپارد.

این بیانیه می افزاید، مقاومت چند ده ساله مردم فلسطین در مقابل اشغالگران صهیونیستی و حامیان آن‌ها خصوصاً آمریکای جهانخوار، نتایج خیره کننده و جدیدی از خود نمایان کرده و روند اضمحلال و نابودی رژیم کودک کش را سرعتی مضاعف بخشیده است.

در ادامه بیانیه مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی آمده است، خانه عنکبوتی اسرائیل سست‌تر از گذشته رو به ویرانی میرود و صدای شکسته شدن پایه‌های بنا شده بر خون مظلومان آن رژیم شنیده میشود که نشانه‌های آن این روز‌ها به وضوح در خیابان‌های اسراییل غاصب دیده می‌شود.

در بیانیه مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی خاطرنشان شده است، تنها راه حل مسئله فلسطین، اتحاد و یکدلی امت اسلامی و ملل مسلمان، نابودی هر چه سریعتر رژیم صهیونیستی و تشکیل آزادانه دولت فلسطینی بر اساس خواسته مردم این سرزمین است.

روز قدس؛ هویت‌ بخشی به‌ فلسطین با ابتکار امام خمینی (ره)

 

کلیدواژه