اسد 09, 1402 19:13 Asia/Kabul
  • آغاز نشست سازمان همکاری اسلامی/ اهانت به قرآن کریم محکوم است
    آغاز نشست سازمان همکاری اسلامی/ اهانت به قرآن کریم محکوم است

نشست اضطراری سازمان همکاری اسلامی درباره اهانت به ساحت مقدس قرآن کریم عصر امروز دوشنبه با حضور وزیران خارجه کشورهای عضو آغاز شد.

به گزارش  رادیو دری؛ «فیصل بن فرحان» وزیر امور خارجه عربستان در نشست اضطراری سازمان همکاری اسلامی که امروز دوشنبه از طریق ویدئو کنفرانس برگزار شد، گفت: ما موارد آتش زدن قرآن کریم را محکوم می کنیم.

بن فرحان بر گسترش ارزش های صلح تاکید داریم،از همه کشورهای عضو خواست گام های مهمی را برای مقابله با این تعرض و تعدی به قرآن کریم بردارند.

«حسین ابراهیم طه» دبیرکل سازمان همکاری اسلامی نیز ضمن قدردانی  از عربستان و ایران برای برگزاری این نشست به منظور محکوم کردن اهانت به قرآن کریم در سوئد و دانمارک افزود: مسئولان دانمارک باید از اهانت به قرآن کریم و آتش زدن این کتاب مقدس جلوگیری کنندو از کشورهای عضو می خواهیم که اقدامات حاکمیتی مناسب خود را در روابط خود با سوئد و دانمارک اتخاذ کنند.

در سال های اخیر برخی از کشورهای اروپایی و به خصوص حوزه اسکاندیناوی صحنه تعدی و هتک حرمت مقدسات مسلمانان بوده است. در سایه حمایت پلیس سوئد، راست گرایان افراطی اقدام به آتش زدن قرآن کریم کرده و اعتراض های مسلمانان نیز با سرکوب روبرو شده است.

"سلوان مومیکا" و "سلوان ناجم" امروز نیز بعد از هتک حرمت قرآن کریم، صفحاتی از آن را مقابل جمعیت آتش زدند. 

نامه مشترک کشورهای اسلامی به دولت سوئد درباره اهانت به قرآن کریم

کلیدواژه