میزان 08, 1402 10:28 Asia/Kabul
  • وزیر کشور عراق: تروریست های معاند ایران را از مرزهای مشترک دو کشور دور کردیم
    وزیر کشور عراق: تروریست های معاند ایران را از مرزهای مشترک دو کشور دور کردیم

وزیر کشور عراق گفت: عناصر تروریست معاند جمهوری اسلامی ایران از نوار مرزی مشترک با این کشور در شمال عراق به عقب رانده شدند.

به گزارش رادیو دری؛ «عبدالامیر الشمری» افزود: هم اکنون مرزهای مشترک میان ایران و اقلیم کردستان عراق به صورت کامل تحت کنترل نیروهای عراقی است.

پیش از این نیز یک منبع نزدیک بە گروهک‌های معاند کرد مستقر در شمال عراق اعلام کرده بود: همە نیروهای مسلح وابستە بە گروهک‌های کردی از کوه‌های هلگورد و بربزین (مرز مشترک ایران و اقلیم) عقب نشینی کردەاند.

این منبع کە نام وی فاش نشدە است افزود: قرار است هیات ناظر اقلیم کردستان و عراق بە این کوه‌ها بروند و تمامی مقرهای گروهک‌های معاند را تخریب کنند.

توافقنامه همکاری‌های مشترک امنیتی ایران و عراق عصر روز یکشنبه ۲۸ حوت/اسفند ۱۴۰۱ با حضور «محمد شیاع السودانی» نخست‌وزیر عراق، علی شمخانی دبیر وقت شورای عالی امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران و «قاسم الاعرجی» مشاور امنیت ملی نخست‌وزیر عراق امضا شد.

بررسی دستگاه‌های امنیتی جمهوری اسلامی ایران نشان می‌دهد که برخی اقدامات ضد امنیتی که در گذشته از سوی عوامل رژیم صهیونیستی در داخل خاک ایران انجام شده با هماهنگی و همکاری گروه‌های ضدانقلاب حاضر در اقلیم کردستان صورت گرفته است.

تشکیل 2 تیپ نظامی برای حفاظت از مرز با ایران در منطقه کردستان عراق

امیرعبداللهیان: تداوم حضور مسلحانه تروریست‌ها در کردستان عراق را تحمل نخواهیم کرد

کلیدواژه